februari 25, 2014

Managementwissel bij DSM's Business Unit Persoonlijke Verzorging

DSM kondigt een wijziging aan in het management van zijn Personal Care Business Unit. Ilona Haaijer geeft het stokje over aan Wilfrid Gambade, voormalig directeur van de DSM Business Unit Composietharsen.

Nieuws en evenementen 2014

Kaiseraugst, CH, 25 Feb 2014 10:15 CET

DSM Nutritional Products kondigt een wijziging aan in het management van zijn Personal Care Business Unit. Ilona Haaijer, die de unit de afgelopen vier jaar heeft opgebouwd en geleid, heeft een andere functie binnen DSM aanvaard. Ze geeft het woord aan Wilfrid Gambade, voormalig directeur van de DSM Business Unit Composietharsen. Wilfrid Gambade wordt per 1 maart 2014 Senior Vice President en lid van het Executive Committee, DSM Nutritional Products, rapporterend aan Christoph Goppelsroeder, President & CEO, DSM Nutritional Products.

Wilfrid Gambade heeft de Franse nationaliteit en heeft een graad in chemie van ITECH, Lyon/F. Hij begon zijn carrière in Sales & Marketing en deed al snel ervaring op in de cosmetica-industrie. Gambade werkte voor Ciba Specialty Chemicals, onder andere als hoofd Noord-Amerikaanse verkoop en als verantwoordelijke voor de cosmeticatak. Later was hij Global Business Director bij Huntsman waar hij een nieuwe segmentorganisatie opbouwde. In 2009 trad hij in dienst bij Koninklijke DSM als Business Director Europe & Global Market in de Business Unit Composite Resins. In 2011 werd hij benoemd tot hoofd van die Business Unit. Sinds 1 maart 2014 is Wilfrid Gambade als Senior Vice President verantwoordelijk voor Persoonlijke Verzorging bij DSM Nutritional Products.

De Business Unit Personal Care van DSM levert ingrediënten en innovatieve oplossingen voor een aantal van 's werelds best verkochte schoonheidsproducten. De wetenschappelijke ruggengraat in combinatie met lokale consumenteninzichten resulteren in innovatieve en transformatieve ingrediënten en concepten die merken opbouwen en uiteindelijk de consument ten goede komen. Het portfolio legt de nadruk op hoogwaardige producten met toegevoegde waarde, zoals peptiden, natuurlijke bioactieve stoffen, UV-filters en vitamines. Het wordt aangevuld door een reeks diensten op het gebied van kwaliteitsborging, technische ondersteuning, regelgeving, en door formuleringsexpertise en sensorische panels. Het bedrijf wordt gedreven door wereldwijde megatrends, lokale consumenteninzichten in schoonheidsregimes en groei in opkomende markten. Het richt zich op de segmenten Huidverzorging, Haarverzorging en Zonverzorging.

Ilona Haaijer heeft de Nederlandse nationaliteit en heeft een Master in Bedrijfseconomie van de Rijksuniversiteit Groningen/NL. Ze begon haar internationale carrière in Marketing & Sales en Product Management bij KPN Mobile,  ging verder naar The Boston Consulting Group waar ze zich richtte op het implementeren van transformatiestrategieën in de consumentengoederenindustrie. Later trad Haaijer in dienst bij Royal Philips Electronics. Ze was medeoprichter van de nieuwe divisie Consumer Health & Wellness en CEO van de Philips/AVENT Business Unit. Sinds 2010 was Haaijer Senior Vice President en lid van het Executive Committee van DSM Nutritional Products. Haar toekomstige opdracht binnen DSM zal op een later tijdstip bekend worden gemaakt.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.