april 9, 2014

DSM in exclusieve bespreking voor overname Aland (China)

DSM maakt bekend dat het exclusieve besprekingen voert met Aland Nutraceutical Holding, Ltd. die al dan niet kunnen leiden tot de overname van Aland, een in China gevestigde wereldwijde producent van vitamine C.

Nieuws en evenementen 2014

Heerlen, NL, 09 apr 2014 08:15 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences, kondigt vandaag aan dat het exclusieve besprekingen voert met Aland Nutraceutical Holding, Ltd. (VS). ("Aland") die al dan niet kan leiden tot de overname van Aland, een in China gevestigde wereldwijde producent van vitamine C. Verdere informatie zal te zijner tijd worden bekendgemaakt, indien en wanneer dit gepast is.

Als deze relatief kleine overname succesvol is, zou DSM zijn positie in vitamine C verder kunnen versterken. Voor DSM zou de overname, die volledig aan zijn financiële en strategische eisen zou voldoen, een versterking betekenen van zijn positie in vitamine C, 's werelds grootste vitamine gemeten naar volume. Aland zou ook DSM's wereldwijde aanwezigheid op het gebied van vitaminen voor Humane Voeding & Gezondheid, Diervoeding & Gezondheid en Persoonlijke Verzorging verbeteren, omdat het de bestaande vitamine C-capaciteit van DSM in Dalry (Schotland, Verenigd Koninkrijk), waaraan de onderneming onverminderd blijft vasthouden, aanvult.

Aland werd opgericht in 1990 en heeft een productiefaciliteit in de provincie Jiangsu in China. In 2013 realiseerde het bedrijf een netto-omzet van ongeveer USD 90 miljoen in vitamine C.

Vitamine C is een essentieel gezondheidsingrediënt dat het lichaam niet zelf kan aanmaken en dat moet worden opgenomen via de voeding of suppletie. Vitamine C komt veel voor in fruit en groenten. De aanbevolen hoeveelheid vitamine C in de Verenigde Staten is onlangs naar boven bijgesteld tot 90 mg/dag voor mannen en 75 mg/dag voor vrouwen.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.