februari 25, 2015

DSM Personal Care bouwt schaalgrootte in synthetische peptiden met productieverschuiving naar vestiging Village-Neuf

DSM Personal Care kondigde de verhuizing aan van het productieproces van zijn synthetische bioactieve peptiden van DSM's fabriek in Zwitserland naar zijn grotere productiefaciliteit in Frankrijk.

2015 Nieuws en evenementen

Kaiseraugst, CH, 25 Feb 2015 12:00 CET

DSM Personal Care, een van de grootste producenten van synthetische bioactieve peptiden ter wereld, kondigde vandaag de verhuizing aan van het productieproces van zijn SYN®-Peptiden portfolio van DSM's multifunctionele fabriek in Aesch, Zwitserland naar zijn grotere productiefaciliteit in Village-Neuf (Frankrijk). De verhuizing stelt de producent in staat om te voldoen aan de toenemende vraag naar deze belangrijke technologie in zowel nieuwe als bestaande markten.

Vorig jaar zijn SYN®-AKE en SYN®-HYCAN peptiden opgenomen in de Inventory of Existing Cosmetic Ingredients in China (IECIC), naast het eerder geïndexeerde SYN®-COLL peptide. Deze beslissing maakt het portfolio nog aantrekkelijker voor spelers in persoonlijke verzorging die zich richten op een snelgroeiende Chinese markt. Nieuwe wetenschappelijke gegevens en toepassingen op maat van specifieke klantenbehoeften hebben de vraag naar deze actieve stoffen aanzienlijk doen toenemen.

DSM Personal Care heeft er alle vertrouwen in dat dit het zakelijke potentieel van de SYN®-Peptides portfolio verder zal ontsluiten. De overgang zal naar verwachting in de loop van 2015 worden afgerond. De grotere capaciteit van de vestiging in Village-Neuf maakt het mogelijk om de productie van nieuwe en bestaande peptiden op te schalen met behoud van hoge kwaliteit en service aan klanten over de hele wereld.

Wilfrid Gambade, President DSM Personal Care, licht toe: "Dit is een belangrijke stap in de verwezenlijking van onze groeiambities. De deskundigheid op het gebied van peptiden voor persoonlijke verzorging speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van baanbrekende innovaties voor op maat gemaakte en ook wereldwijde oplossingen. Onze R&D investeringen in deze belangrijke technologie zullen samen met onze activiteiten in de toeleveringsketen bijdragen aan de groei van onze huidverzorgingsactiviteiten."

DSM's multifunctionele productiefaciliteit Village-Neuf ligt in Haut-Rhin, Frankrijk. Het bedrijf heeft meer dan vijfhonderd werknemers en produceert momenteel hoogwaardige producten op het gebied van vitaminen, carotenoïden en hun derivaten voor de menselijke en dierlijke voeding, cosmetica en farmaceutische markten. De fabriek, die ISO 9001, ISO 14000 en FSSC 22000 gecertificeerd is, werkt al sinds 1972 volgens de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.