oktober 9, 2015

DSM ontvangt Europese Responsible Care Award van CEFIC

DSM is geselecteerd als winnaar in de milieucategorie bij de CEFIC European Responsible Care Awards van dit jaar, voor zijn succes bij het implementeren van een duurzaamheidsprogramma in zijn fabriek in Dalry.

2015 Nieuws en evenementen

Kaiseraugst, CH, 09 Okt 2015 10:15 CEST

DSM is dit jaar uitgeroepen tot winnaar in de categorie milieu bij de CEFIC European Responsible Care Awards. De prijs erkent het succes van DSM bij het implementeren van een duurzaamheidsprogramma in de Dalry-fabriek aan de westkust van Schotland, die de enige producent van vitamine C in de westerse wereld is en ook vitamine B5 produceert. De ceremonie werd gisteravond gehouden tijdens een banketdiner georganiseerd door de European Chemical Industry Council (CEFIC) in Brussel, België. Robert Ivatt (Sustainability Program Director) en Graeme Weir (Site Director) waren aanwezig om de prestigieuze prijs namens DSM Dalry in ontvangst te nemen.

Als onderdeel van het initiatief introduceerde DSM een gestructureerd programma met duidelijke milieudoelstellingen voor de periode van vier jaar tot 2015. De aandachtsgebieden voor DSM waren onder andere het verminderen van emissies en niet-gevaarlijk stortafval en het verbeteren van de energie-efficiëntie en het afvalgebruik.

Op basis van gegevens over 2010 voor de Dalry-locatie heeft het door DSM geïntroduceerde duurzaamheidsprogramma een aanzienlijke impact gehad. De gestelde doelen werden gehaald en op sommige gebieden zelfs overtroffen. Zo werd bijvoorbeeld organisch effluentslib dat rijk is aan voedingsstoffen gerecycled voor gebruik in landherstel en landbouw, waardoor er 90% minder afval werd gestort. Op dezelfde manier verlaagde DSM zijn elektriciteitsverbruik door overbodige apparatuur te elimineren en ervoor te zorgen dat alle systemen in goede staat van onderhoud waren.

De initiatieven op DSM's Dalry-locatie maken deel uit van het voortdurende streven naar een duurzamere bedrijfsvoering. Via zijn Quality for Life™ principes verzekert DSM zijn klanten dat de productie van vitamine B5 en vitamine C veilig is en voldoet aan de verwachtingen op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid, traceerbaarheid en duurzaamheid.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.