september 1, 2018

Het formuleren van zonnebrandformules die voldoen aan de Hawaï-normen

Om klanten te helpen die zonnebrandproducten voor de Hawaï-markt willen ontwikkelen, heeft DSM 2 nieuwe zonnebrandformules ontwikkeld die aan de nieuwe ingrediëntenvereisten voldoen.

2018 Nieuws en evenementen

De nieuwe wet van de staat Hawaï met betrekking tot toegestane UV-filters

In juni 2018 ondertekende de Amerikaanse staat Hawaï het eerste verbod ter wereld op de verkoop van zonnebrandcrèmes die met name twee UV-filters bevatten - oxybenzone en octylmethoxycinnamate.

Het wetsvoorstel (Hawaii Senate Bill 2571) verbiedt de verkoop van zonnebrandcrèmes die oxybenzone, octinoxaat of beide bevatten zonder medisch goedgekeurd recept vanaf 1 januari 2021. Hieronder vallen geen producten die op de markt worden gebracht of bedoeld zijn om te worden gebruikt als gezichtscosmetica zoals gedefinieerd in sectie 328-1.

Als wetenschappelijk bedrijf deelt DSM enige bezorgdheid over de beperkingen van het wetenschappelijk bewijs waarop het verbod in Hawaï is gebaseerd.

Met respect voor het besluit van Hawaï begrijpt DSM echter dat dit verbod klanten en consumenten zorgen baart en formuleerders van zonnebrandcrèmes voor aanzienlijke uitdagingen stelt, aangezien de Amerikaanse markt ook de kleinste hoeveelheid toegestane zonnebrandfilters ter wereld heeft. Omdat ze zich zorgen maken over hoe ze voldoende SPF-bescherming kunnen behouden met het verlies van twee belangrijke UV-filters, zijn bedrijven actief op zoek gegaan naar nieuwe oplossingen om aan de bestaande SPF-niveaus te voldoen.

Kant-en-klare zonnebrandformules voor Hawaï van DSM

Om klanten te ondersteunen die zonbeschermingsproducten willen formuleren voor de Hawaïaanse markt, heeft DSM 2 nieuwe zonnebrandformules ontwikkeld die voldoen aan de nieuwe ingrediëntvereisten:

• Zero Mark Zonnebrandcrème SPF 40
  • Zachte zonnebrandspray SPF 30
DSM's SUNSCREEN OPTMIZER™ kan je helpen je formules te optimaliseren!

DSM's SUNSCREEN OPTIMIZER™ is een gratis online tool waarmee elke samensteller de meest efficiënte zonnebrandformulering kan ontwikkelen door de bestaande formulering te optimaliseren voordat hij een groot aantal in vivo SPF-metingen uitvoert.

Onze simulatietool helpt formuleerders bij het optimaliseren van zonnebrandformules door:

• Rekening houdend met verschillende prestatiecriteria waaronder SPF, UVA maar ook bescherming tegen blauw licht
  • Volledig gebruik van anorganische filters TiO2 en ZnO
  • Inclusief wettelijke grenzen
  • Onderzoek naar fotostabilisatie overwegen

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.