december 3, 2019

DSM en METEX NØØVISTA kondigen een exclusieve wereldwijde strategische alliantie aan om de eerste made-in-Europe non-GMO cosmeticakwaliteit PDO (1.3 Propanediol) op de markt te brengen.

Deze exclusieve wereldwijde strategische samenwerking levert de eerste in Europa geproduceerde cosmetische kwaliteit van BOB, 100% van biologische oorsprong uit non-GMO grondstoffen onder het DSM TILAMAR® merk, TILAMAR® PDO met NØØVISTA.

2019 Nieuws en evenementen

Kaiseraugst, CH, 03 Dec 2019 18:00 CET

Koninklijke DSM, een wereldwijd wetenschappelijk bedrijf op het gebied van Voeding, Gezondheid en Duurzaam Leven, en METEX NØØVISTA, de industriële dochteronderneming van METABOLIC EXPLORER, een bedrijf in biologische chemie dat concurrerende en duurzame fermentatieprocessen ontwikkelt en industrialiseert, kondigden vandaag een exclusieve wereldwijde strategische samenwerking aan voor de levering van de eerste made-in-Europe cosmetische kwaliteit van BOB, 100% biologisch verkregen uit non-GMO grondstoffen onder het DSM TILAMAR® merk, TILAMAR® PDO with NØØVISTA™.

Door de samenwerking kan DSM zijn portfolio van Technical en Performance producten uitbreiden om te voldoen aan de verwachtingen van klanten op het gebied van natuurlijke en duurzame ingrediënten. De overeenkomst, die gebaseerd is op een bundeling van krachten tussen de partners, stelt METEX NØØVISTA in staat te profiteren van DSM's netwerk van wereldklasse & diensten om haar BOB bij belangrijke klanten in de persoonlijke verzorgingsindustrie te brengen.

Deze exclusieve strategische samenwerking combineert DSM's wetenschappelijke expertise in persoonlijke verzorgingstoepassingen en een wereldwijd klantenbereik met METEX NØØVISTA's expertise in de productie van biogebaseerde functionele ingrediënten door fermentatie, om de eerste made-in-Europe cosmetische BOB op de markt te brengen.

TILAMAR® PDO met NØØVISTA™ is een multifunctioneel ingrediënt met bewezen prestaties en voordelen als oplosmiddel, bevochtigingsmiddel en conserveringsbooster, geschikt voor alle cosmetische toepassingen. TILAMAR® PDO met NØØVISTA™ wordt geproduceerd in de nieuwe state-of-the-art METEX NØØVISTA productielocatie in Carling Saint Avold, Frankrijk. De fabriek krijgt een initiële capaciteit van 5kT om te voldoen aan de groeiende wereldwijde vraag naar cosmetische BOB. De productie van deze eerste Europese fabriek staat gepland voor eind 2020.

"We zijn verheugd over de aankondiging van vandaag, die een nieuwe solide stap betekent in de langetermijnstrategie voor Technical & Performance Ingredients - het uitbreiden van onze portfolio met ingrediënten van biologische oorsprong", aldus Gareth Barker, President DSM Personal Care & Aroma Ingredients. "Deze samenwerking, waarbij gebruik wordt gemaakt van DSM's leidende positie in de sector Persoonlijke Verzorging en de unieke onderzoeks- en ontwikkelingsexpertise van METEX NØØVISTA op het gebied van biotechnologie, versterkt DSM's streven om tegemoet te komen aan de groeiende vraag van toonaangevende cosmeticamerken naar hoogwaardige duurzame producten. Het product is van biologische oorsprong en het proces is volledig duurzaam, wat bijdraagt aan DSM's ambitie om te voldoen aan de vraag van consumenten naar bewuste schoonheid".

Bij deze gelegenheid zegt Antoine Darbois, CEO van METEX NØØVISTA: "We zijn erg blij met deze samenwerking met DSM, een innovatie & duurzaam bedrijf dat onze waarden deelt. Het zal de doelstellingen van METEX NØØVISTA om te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van de consument op het gebied van natuurlijkheid door de productie van functionele ingrediënten door middel van fermentatie sterk ondersteunen. Wij geloven dat dit partnerschap de waarde van onze BOB, TILAMAR® BOB met NØØVISTA™, zal vergroten, de wereldwijde marktintroductie zal versnellen en METEX NØØVISTA zal ondersteunen bij het behalen van succes in zijn bedrijf".

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.