maart 26, 2020

DSM verlegt de grenzen met zijn microbioomvriendelijke TILAMAR® PDO met NØØVISTA™

Koninklijke DSM, een wereldwijd wetenschappelijk bedrijf op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven, start met de marktintroductie van de eerste in Europa geproduceerde cosmetische kwaliteit BOB. TILAMAR® PDO met NØØVISTA™ is 100% biologisch gewonnen uit niet genetisch gemodificeerde grondstoffen en is ook gecertificeerd als microbieelvriendelijk volgens de door de industrie erkende MyMicrobiome-test voor droge en vette huidgebieden.

2020 Nieuws en evenementen

Kaiseraugst, CH, 01 Sep 2020 14:00 CET

Eerder dit jaar kondigden DSM en METEX NØØVISTA, de industriële dochteronderneming van METABOLIC EXPLORER, een bedrijf uit de biologische chemie dat concurrerende en duurzame fermentatieprocessen ontwikkelt en industrialiseert, een exclusieve, wereldwijde strategische samenwerking aan om de eerste in Europa geproduceerde cosmetische BOB op de markt te brengen. TILAMAR® PDO met NØØVISTA™ is een multifunctioneel ingrediënt dat geschikt is voor alle cosmetische toepassingen. Het wordt geproduceerd in METEX NØØVISTA's nieuwe, ultramoderne productielocatie in Carling Saint Avold, Frankrijk en de voordelen en prestaties als sensorische verbeteraar, oplosmiddel, bevochtigingsmiddel en conserveringsversterker zijn bewezen in tests.

Productvereisten voor het microbioom van de huid en de microbiologische markt kunnen hand in hand gaan

Een onevenwichtig huidmicrobioom kan leiden tot aandoeningen zoals acne, atopische dermatitis (eczeem), droge huid en roos. Aangezien is aangetoond dat het gebruik van cosmetica de microbiële samenstelling en dynamiek verandert1, 2, is het belangrijk om de negatieve invloed van producten op het microbioom van de huid te minimaliseren en er tegelijkertijd voor te zorgen dat ze voldoen aan de veiligheidsnormen voor microbiologie van de industrie.

In een test uitgevoerd door MyMicrobiome, een onafhankelijk controleorgaan dat producten controleert op hun invloed op het microbioom van de huid, bleek dat TILAMAR® PDO met NØØVISTA™, dat een bewezen conserverende werking heeft, het evenwicht van het microbioom van de huid respecteert.

Bij tests op 2% in-vitro bevestigden de resultaten specifiek dat TILAMAR® PDO met NØØVISTA™ een minimale impact heeft op de diversiteit van het huidmicrobioom, het gevoelige evenwicht ervan respecteert en een verwaarloosbare invloed heeft op de groei of het aantal van verschillende sleutelorganismen. Deze resultaten hebben het een positieve 1,2 ranking opgeleverd.

"Wij geloven dat onderzoek naar het huidmicrobioom een revolutie teweeg kan brengen in de manier waarop we huidverzorging en mogelijk ook haarverzorging benaderen" zegt Bruno Trinquart, Head of Global Marketing Technical and Performance Ingredients, DSM Personal Care & Aroma. "Vandaag de dag zien we een groeiende marktbehoefte - zowel bij onze klanten als bij consumenten - voor microbioomvriendelijke producten en we zijn blij dat ons product niet alleen duurzaam en goed presterend is, maar ook microbioomvriendelijk."

Op donderdag 3 september nodigen de experts van DSM hun klanten uit voor een live webinar om alles te weten te komen over deze nieuwe milieuvriendelijke krachtpatser voor hoogwaardige schoonheidsproducten.

Gebruikers kunnen deelnemen aan een webinar op 9:30 am CET of op 16:00 CET.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.