maart 22, 2023

Artikel over Amerikaanse innovatie op het gebied van zonnebrandcrème en UV-filters

In vergelijking met Europa en Azië, waar ongeveer 30 werkzame stoffen voor zonnebrandproducten beschikbaar zijn, zijn er op de Amerikaanse markt de minste werkzame stoffen voor zonnebrandproducten goedgekeurd. Momenteel worden slechts 9 van de 12 beschikbare actieve ingrediënten algemeen gebruikt voor het formuleren van verhandelbare zonnebrandmiddelen in de VS. Sinds 1999 zijn er in de VS al 24 jaar geen nieuwe UV-filters voor gebruik goedgekeurd. Huidkanker is de snelst groeiende vorm van kanker in de VS en dit jaar zal bij meer mensen huidkanker worden vastgesteld dan bij alle andere vormen van kanker.

Nieuws Nieuws en evenementen 2024

Kaiseraugst (CH), 1 maart 2024

In vergelijking met Europa en Azië, waar ongeveer 30 werkzame stoffen voor zonnebrandproducten beschikbaar zijn, zijn er op de Amerikaanse markt de minste werkzame stoffen voor zonnebrandproducten goedgekeurd. Momenteel worden slechts 9 van de 12 beschikbare actieve ingrediënten algemeen gebruikt voor het formuleren van verhandelbare zonnebrandmiddelen in de VS. Sinds 1999 zijn er in de VS al 24 jaar geen nieuwe UV-filters voor gebruik goedgekeurd. Huidkanker is de snelst groeiende vorm van kanker in de VS en dit jaar zal bij meer mensen huidkanker worden vastgesteld dan bij alle andere vormen van kanker samen.

dsm-firmenich is het enige bedrijf dat onafhankelijk investeert in innovatie met PARSOL® Shield (Bemotrizinol) en het eerste bedrijf dat de FDA en het Congres vraagt om de introductie van nieuwe UV-filterinnovaties op de markt te versnellen, zodat Amerikanen meer keuzes en toegang hebben tot de beste technologie en innovatie om veiliger te zijn ONDER DE ZON, voor zichzelf en hun geliefden.

Carl D'Ruiz, Senior Business Development Manager van dsm-firmenich en Lambros Kromidas, M.S., Ph.D. VP, Global Legal - Regulatory Affairs Liaison van Shiseido Americas delen de opkomende zonnebrandcrisis in de VS met hun expertise over zonnebrandactieve stoffen. Het FDA-proces zal uiteindelijk nieuwe innovaties van UV-filters op de markt bepalen die de veiligheid van de zon, de gezondheid van de huid en het welzijn van alle Amerikaanse huidtypes in het hele land zullen verbeteren.

Voor meer informatie kun je het volledige gepubliceerde Happi-artikel hier lezen.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.