oktober 27, 2011

DSM verkoopt meerderheidsbelang in TCG aan MocoLabs

TCG ontwikkelde het OtCM™-systeem om de therapietrouw te controleren.

Heerlen, NL, 27 Okt 2011 09:15 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde Life Sciences en Materials Sciences onderneming, maakt vandaag bekend dat het een meerderheidsbelang in TCG B.V. heeft verkocht aan MocoLabs, Inc. DSM blijft betrokken bij TCG als minderheidsaandeelhouder via DSM Venturing. Financiële details van de transactie worden niet bekendgemaakt.

TCG maakte deel uit van DSM's Emerging Business Area Specialty Packaging in het Innovation Center. Zoals aangekondigd in september 2010 werd de focus verlegd naar andere EBA's en moesten de activiteiten van Specialty Packaging worden samengevoegd, beëindigd of overgeheveld naar andere onderdelen van DSM. TCG ontwikkelt en verkoopt e-communicatieve verpakkingsoplossingen die mensen helpen hun eigen gezondheid te beheren. TCG heeft het OtCM™-systeem ontwikkeld en gepatenteerd. Dit systeem meet en bewaakt de therapietrouw van patiënten en werkt draadloos samen met diagnostische apparaten thuis om de therapietrouw te correleren met de medicatietherapie.

Rob van Leen, Chief Innovation Officer bij DSM, zegt hierover: "Ik ben verheugd deze overeenkomst met MocoLabs aan te kondigen, omdat hun visie op de markt voor patiëntcompliance zeer aantrekkelijk is. Wij geloven dat MocoLabs de juiste partner is om dit bedrijf tot een succes te maken. Het heeft het netwerk, de marktkennis en een time-to-market focus om deze snelgroeiende marktkans te grijpen en DSM zal daarvan kunnen profiteren als minderheidsaandeelhouder."

Bjorn Janse, CEO van MocoLabs, Inc. voegt hieraan toe: "We zijn trots op het vertrouwen dat DSM in ons heeft gesteld en zijn verheugd dat we beiden dezelfde visie hebben op de toekomstige strategie van deze Specialty Packaging Pharma-activiteiten. Met DSM als partner zullen we de markt betreden met een sterke focus op het ondersteunen van consumenten om hun levenskwaliteit te verbeteren door e-communicatieve verpakkingen, maar ook door geavanceerde positieve handhavingssystemen."

TCG B.V. heeft haar naam veranderd in Qolpac B.V., wat staat voor 'Quality of life improving packaging' en is verhuisd van Urmond naar Enschede, Nederland. Qolpac heeft twee programma's gemaakt: HealtheNess en OtCM™. Waar het HealtheNess programma zich richt op de consumenten- en retailbranche, zal OtCM™ zich meer richten op de farmaceutische industrie en de klinische onderzoeksorganisaties.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.