april 8, 2024

dsm-firmenich kondigt inkoop van 1,5m aandelen aan ter dekking van aandelenplannen

Persberichten Nieuws over financiën en regelgeving

Kaiseraugst (Zwitserland), Maastricht (Nederland), 8 april 2024

dsm-firmenich kondigt vandaag aan dat het vanaf 8 april 2024 van plan is om 1.500.000 gewone aandelen in te kopen om de verplichtingen in het kader van de beloningsregelingen op basis van aandelen van de Groep te dekken. De aandeleninkoop is gelijk aan ongeveer €156 miljoen op basis van de slotkoers van het gewone aandeel dsm-firmenich op Euronext Amsterdam op 4 april 2024. Het totale aantal gewone aandelen dat wordt ingekocht onder dit programma vertegenwoordigt ongeveer 0,6% van de geplaatste gewone aandelen.

Het programma bestaat uit een on-market aandeleninkoop van 500.000 aandelen, gevolgd door een inkoop van 1.000.000 aandelen door middel van een equity forward transactie. De termijntransactie wordt naar verwachting in april 2024 aangegaan en dsm-firmenich verwacht de aandelen in 2025 te ontvangen. Beide aandeleninkoopmandaten zullen worden uitgevoerd in overeenstemming met de Market Abuse Regulation en binnen de beperkingen van de bevoegdheid die door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders aan de Raad van Bestuur is verleend.

dsm-firmenich heeft Discretionary Management Agreements gesloten met banken om het aandeleninkoopprogramma namens dsm-firmenich uit te voeren en om onafhankelijk van dsm-firmenich handelsbeslissingen te nemen in het kader van de overeenkomsten.

In overeenstemming met de regelgeving zal dsm-firmenich de markt via wekelijkse persberichten informeren over de voortgang van de uitvoering van dit programma. Afgezien van de levering van de aandelen in het kader van de aandelentermijntransactie, zal het aandeleninkoopprogramma naar verwachting worden afgerond in het tweede kwartaal van 2024.

Neem voor meer informatie contact op met:

dsm-firmenich media: media@dsm-firmenich.com

dsm-firmenich investor relations vragen: investors@dsm-firmenich.com

Over dsm-firmenich:

Als innovators op het gebied van voeding, gezondheid en schoonheid vindt dsm-firmenich essentiële voedingsstoffen, smaken en geuren opnieuw uit, produceert en combineert ze om de groeiende wereldbevolking te laten gedijen. Met ons uitgebreide assortiment oplossingen, met natuurlijke en hernieuwbare ingrediënten en gerenommeerde capaciteiten op het gebied van wetenschap en technologie, werken we aan het creëren van wat essentieel is voor het leven, wat wenselijk is voor consumenten en wat duurzamer is voor de planeet. dsm-firmenich is een Zwitsers-Nederlands bedrijf, genoteerd aan Euronext Amsterdam, met activiteiten in bijna 60 landen en een omzet van meer dan € 12 miljard. Met een divers, wereldwijd team van bijna 30.000 werknemers brengen we vooruitgang tot leven, elke dag, overal, voor miljarden mensen.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.