februari 25, 2016

DSM verwelkomt nieuw lid duurzaamheidsadviesraad Ndidi Okonkwo Nwuneli

Ndidi Okonkwo Nwuneli, oprichter van LEAP Africa en medeoprichter van AACE Food Processing & Distribution Ltd en partner bij Sahel Capital, een advies- en participatiemaatschappij, is toegetreden tot de Sustainability Advisory Board van DSM.

Heerlen, NL, 25 Feb 2016 17:30 CET

Koninklijke DSM, een wereldwijd wetenschappelijk bedrijf dat actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen, maakt vandaag bekend dat Ndidi Okonkwo Nwuneli is toegetreden tot de Sustainability Advisory Board.

By Ndidi Okonkwo Nwuneli - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36899842

Ndidi Nwuneli is een Nigeriaanse sociale ondernemer. Ze heeft 19 jaar ervaring op het gebied van internationale ontwikkeling en bedrijfsmanagement bij multinationals, de publieke sector en internationale organisaties. Ze is de oprichter van LEAP Africa en medeoprichter van AACE Food Processing & Distribution Ltd. (AACE Foods), een inheems agroverwerkingsbedrijf in Lagos, Nigeria. Ze is ook partner bij Sahel Capital, een advies- en participatiemaatschappij die zich richt op de agribusiness en productiesector in West-Afrika.

Ndidi Nwuneli heeft een Master of Business Administration van de Harvard Graduate School of Business. Ze behaalde haar graad cum laude in Multinationaal en Strategisch Management aan de Wharton School van de Universiteit van Pennsylvania. Ze zit in de raad van bestuur van LEAP Africa, AACE Foods, Sahel Capital, Nestle Nigeria Plc, Cornerstone Insurance Plc en Nigerian Breweries Plc.

De Sustainability Advisory Board van DSM is opgericht als sparringpartner voor de Raad van Bestuur en senior executives van de onderneming. De organisatie is opgericht in 2011 en ondersteunt DSM bij het aanscherpen van de focus op strategische kwesties, het verdiepen van het inzicht in de behoeften van externe belanghebbenden, het voeren van belangenbehartiging en het omgaan met dilemma's. Het bestuur bestaat uit een diverse internationale groep van thought leaders op het gebied van belangrijke duurzaamheidsthema's. Ndidi Nwuneli's medebestuursleden zijn:

• Paul Gilding (m): Onafhankelijk schrijver en bedrijfsadviseur op het gebied van duurzaamheid. Fellow aan de University of Cambridge Institute for Sustainability Leadership (VK). In 2011 publiceerde hij zijn boek "The Great Disruption". In de jaren negentig was hij uitvoerend directeur van Greenpeace International.
  • Pamela Hartigan (f): Directeur van het Skoll Centre for Social Entrepreneurship aan de Saïd Business School in Oxford (VK), universitair hoofddocent aan de Columbia Business School (New York, VS) en stichtend vennoot van Volans Ventures.
  • Sir David King (m): Speciale vertegenwoordiger voor klimaatverandering van de Britse regering sinds 2013. Van 2008 tot 2012 was hij stichtend directeur van de Smith School of Enterprise and the Environment aan de Universiteit van Oxford (VK). Wetenschappelijk hoofdadviseur van de Britse regering 2000-2007.
  • Ye Qi (m): Cheung Kong hoogleraar Milieubeleid en directeur van het Brooking-Tsinghua Center for Public Policy aan de Tsinghua Universiteit in Beijing (China). Voordat hij bij Tsinghua kwam, doceerde hij aan de Beijing Normal University en de University of California in Berkeley (Californië, VS).

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.