juni 7, 2018

DSM werkt op 100% duurzaam ingekochte elektriciteit in Nederland

Vanaf 2018 zal alle elektriciteit die DSM in Nederland inkoopt afkomstig zijn van hernieuwbare bronnen, dankzij een overeenkomst met de Nederlandse energieleverancier Eneco.

Sittard, NL, 07 Jun 2018 11:00 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijde, op wetenschap gebaseerde onderneming die actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen, kondigt vandaag aan dat vanaf 2018 al haar ingekochte elektriciteit in Nederland afkomstig zal zijn van hernieuwbare bronnen, dankzij een overeenkomst met de Nederlandse energieleverancier Eneco. Met deze mijlpaal is DSM gepositioneerd om zijn wereldwijde doelstelling te overtreffen: om in 2025 50% van de ingekochte elektriciteit uit hernieuwbare bronnen te halen.

DSM operates on 100% renewable purchased electricity in the Netherlands

De overkoepelende inkoopovereenkomst met Eneco bouwt voort op een bestaand contract tussen Eneco en DSM voor 2018 en omvat de hernieuwbare elektriciteitsvolumes die DSM betrekt van de Nederlandse windparken Krammer en Bouwdokken. Eneco gaat 100% duurzame elektriciteit leveren aan DSM in Nederland voor de jaren 2018 tot en met 2025.

Harry Coorens, Vice President DSM Procurement Sustainability: "Ik ben er trots op dat we erin zijn geslaagd om al onze ingekochte elektriciteit voor onze faciliteiten in Nederland in recordtijd te betrekken uit hernieuwbare bronnen. De intrinsieke drang naar duurzaamheid van alle betrokkenen heeft geleid tot een nieuwe stap in de richting van een samenleving met schone energie."

Hans Peters, Chief Customer Officer Eneco; "Ik ben verheugd om een strategische samenwerking aan te gaan met een duurzame koploper als DSM. Door ons partnerschap stelt DSM ons in staat om onze investeringen in nieuwe windparken uit te breiden en zo onze ambitie om de energietransitie te versnellen mogelijk te maken."

Ter ondersteuning van Sustainable Development Goal #7 ("Betaalbare en Schone Energie") zet DSM zich in voor een verantwoord en efficiënt gebruik van elektriciteit. Het bedrijf is echter afhankelijk van de beschikbaarheid van hernieuwbare elektriciteit via het elektriciteitsnet of via lokale energieproductie. Omdat lokaal en regionaal beleid van invloed is op het vermogen van DSM om de inkoop van duurzame elektriciteit op te schalen, werkt DSM actief samen met overheden en andere bedrijven om gezamenlijk de levering van duurzame elektriciteit op het net op te schalen. DSM heeft de Climate Group's Renewable Energy 100 (RE100) ondertekend. Dit initiatief brengt 's werelds toonaangevende bedrijven samen die zich inzetten om 100% van hun elektriciteit zo snel mogelijk uit hernieuwbare bronnen te betrekken.

André van der Elsen

Senior communicatiemanager

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.