oktober 9, 2018

DSM en WFP verlengen samenwerking om ondervoeding aan te pakken

DSM heeft zijn samenwerking met het World Food Programme met 3 jaar verlengd om verborgen honger te blijven bestrijden en betere voeding voor kwetsbare mensen mogelijk te maken.

Kaiseraugst, CH, 09 Okt 2018 10:00 CEST

De strijd tegen verborgen honger gaat door...

Koninklijke DSM, een wereldwijd wetenschappelijk bedrijf op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven, heeft zijn langdurige samenwerking met het Wereldvoedselprogramma (WFP) met drie jaar verlengd tot 2021. De samenwerking tussen 's werelds grootste humanitaire organisatie in de strijd tegen honger en 's werelds grootste producent van vitamines en micronutriënten wordt voortgezet.

(L to R) Feike Sijbesma, DSM's CEO and David Beasley, WFP's Executive Director

Sinds 2007 heeft het DSM-WFP partnerschap 'Improving nutrition, improving lives' geholpen bij de bestrijding van verborgen honger - een vorm van ondervoeding die wereldwijd zo'n twee miljard mensen treft.

DSM combineert technische en wetenschappelijke expertise in voedzame producten met financiële steun om de voedingswaarde te helpen verbeteren van het voedsel dat het WFP uitdeelt aan mensen in nood. DSM en het WFP werken ook samen om mensen bewuster te maken van betere voeding en de voordelen van voedzaam voedsel, zodat ze worden aangemoedigd om voedzame keuzes te maken.

Alleen al in 2017 ondersteunde het WFP 39,4 miljoen mensen met voedsel dat nutritioneel verbeterd was door dit partnerschap, wat betekent dat essentiële vitaminen en mineralen werden toegevoegd aan diëten, die helpen bij het aanpakken van een breed scala aan fysieke en mentale gezondheidsbehoeften.

Nu voeren de twee organisaties hun inspanningen op om betere voeding en een beter leven voor iedereen mogelijk te maken. Wist je bijvoorbeeld dat goed gevoede kinderen 33% meer kans hebben om aan de vicieuze cirkel van armoede te ontsnappen als ze volwassen zijn?

In de volgende fase van het DSM-WFP partnerschap zal de nadruk nog meer komen te liggen op het vergroten van het bewustzijn voor verbeterde voeding, terwijl we doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe wetenschappelijke en technische oplossingen - een daarvan is een groot project voor de ontwikkeling van verrijkte rijst, een cruciaal basisvoedingsmiddel in de ontwikkelingslanden.

DSM heeft zijn kernstrategie nu afgestemd op vijf van de Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties die in 2016 zijn voortgekomen uit het Akkoord van Parijs.

"De uitbreiding van het DSM-WFP partnerschap zal helpen om twee van deze belangrijkste SDG's aan te pakken: Zero Hunger' en 'Good Health & Wellbeing'", aldus Feike Sijbesma, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van DSM: "DSM is erg trots op deze langdurige samenwerking met het Wereldvoedselprogramma. We werken aan hetzelfde doel om een einde te maken aan ondervoeding en delen de visie van een wereld zonder honger, waar elk kind, elk mens zijn volledige potentieel kan bereiken."

Deze gevoelens werden herhaald door David Beasley, de uitvoerend directeur van het WFP, die verklaarde dat hij "blij was om te kunnen blijven samenwerken met DSM. DSM, een van onze oudste partners, heeft vanaf het begin met ons samengewerkt om honger te bestrijden via duurzame voedseloplossingen."

Nelleke Barning

Global Senior Director Communications & Externe zaken
Voeding

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.