november 2, 2021

DSM geeft eerste negen maanden 2021 trading update

DSM heeft een zeer goede negen maanden van het jaar achter de rug.

Heerlen, NL, 02 Nov 2021 07:00 CET

Hoogtepunten1,2
  • DSM heeft een zeer goede negen maanden van het jaar achter de rug
  • Groepsomzet +13% en aangepaste EBITDA +20%
    • Voeding: omzet +8%, organische omzet +7%, aangepaste EBITDA +8%.
    • Materialen: omzet +32%, organische omzet +35%, Aangepaste EBITDA +79%
  • Vooruitzichten voor het hele jaar 2021 ongewijzigd
Kerncijfers - voortgezette bedrijfsactiviteiten2
in € miljoenjan - sept 2021Jan-Sep 2020% VeranderingVolumePrijs/mixFXAndere
Verkoop6,7876,02613%11%1%-3%4%
Voeding5,1724,7718%8%-1%-4%5%
Materialen1,4461,09232%24%11%-3%0%
Aangepaste EBITDA1,3741,14420%
Voeding1,0961,0148%
Materialen33418779%
Innovatie1716
Bedrijven-73-73
EBITDA1,3041,020
Aangepaste EBITDA-marge20.2%19.0%
Verklaring Co-CEO's

Geraldine Matchett en Dimitri de Vreeze, Co-CEO's, reageerden: "De goede vraag van eindgebruikers gedurende het kwartaal zette het positieve momentum van zowel onze Nutrition als Materials activiteiten voort. We hebben opnieuw een sterke periode neergezet door actief om te gaan met de volatiele dynamiek van de wereldwijde toeleveringsketen en er zo voor te zorgen dat we in de huidige uitdagende omgeving aan de behoeften van onze klanten kunnen blijven voldoen.

Tijdens het kwartaal gaven we ook een update over de versnelling van onze strategie als doelgerichte, prestatiegedreven leider in gezondheid, voeding & biowetenschap, inclusief onze nieuwe toezeggingen voor het voedselsysteem."

Vooruitzichten 2021

Voor het hele jaar verwacht DSM nog steeds een aangepaste EBITDA-stijging in Nutrition aan de bovenkant van de strategische middellangetermijndoelstelling van een groei met hoge enkele cijfers. Samen met de sterke prestaties in Materials verwacht DSM een Aangepaste EBITDA-groei voor de Groep in het midden van de jaren tien, met een aanhoudend goede Aangepaste Netto Operationele Vrije Kasstroom.

De volledige versie van dit persbericht vindt u hier.

1) Aangepaste EBITDA is een alternatieve prestatiemaatstaf (APM) die de resultaten uit gewone bedrijfsactiviteiten weergeeft. Organische omzetgroei is de totale impact van volume en prijs/mix. De aangepaste netto vrije kasstroom uit bedrijfsactiviteiten is de kasstroom uit bedrijfsactiviteiten, gecorrigeerd voor de kasstroom van de APM-aanpassingen, minus de kasstroom van investeringen en trekkingsrechten.
2) De resultaten en KPI's in dit persbericht weerspiegelen de voortgezette activiteiten, exclusief de Resins & Functional Materials en aanverwante activiteiten die in september 2020 werden geclassificeerd als 'aangehouden voor verkoop'. De verkoop werd afgerond op 1 april 2021
.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Gareth Mead

DSM Mediarelaties

DSM Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.