september 27, 2012

DSM praat markt bij over voortgang strategie tijdens Capital Markets Days

DSM praat de financiële gemeenschap tijdens zijn jaarlijkse Capital Markets Days bij over de voortgang van zijn strategie DSM in Motion: driving focused growth.

Heerlen, NL, 27 Sep 2012 08:15 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences, praat de financiële gemeenschap vandaag en morgen tijdens de jaarlijkse Capital Markets Days bij over de voortgang van de strategie DSM in Motion: driving focused growth.

Feike Sijbesma, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van DSM, zei: "Hoewel we voorzichtig blijven wat betreft de macro-economische vooruitzichten op de korte termijn, versterkt de robuustheid van onze portfolio ons vertrouwen dat DSM's strategische focus waarde zal blijven creëren voor aandeelhouders en andere belanghebbenden. Onze recente overnames laten zien dat we onze strategie waarmaken door te investeren in nieuwe, opwindende groeimogelijkheden. We blijven onze strategie uitvoeren om een sterkere, stabielere groei en winstgevendheid voor DSM als geheel te realiseren. We benutten onze geografische aanwezigheid met onze sterke positie in snelgroeiende economieën, terwijl we duurzame innovatieve oplossingen ontwikkelen die inspelen op belangrijke wereldwijde megatrends."

Tijdens de tweedaagse conferentie in Basel, Zwitserland, zal DSM de beleggersgemeenschap bijpraten over de voortgang van de in 2010 aangekondigde strategische plannen: DSM in beweging: gerichte groei stimuleren. Deze groeistrategie markeert de verschuiving naar een uitgebreidere portfolio van activiteiten met een hogere waarde en een aantrekkelijkere geografische spreiding, om waarde te creëren door oplossingen te bieden voor aantrekkelijke megatrends op de lange termijn.

Het volgende wordt vandaag besproken:

• De Nutrition-portfolio behaalde een jaarlijkse netto-omzet van ongeveer € 4,4 miljard en ongeveer 67% van de totale EBITDA in 2012 H1 op pro forma basis wanneer de overnames van Ocean Nutrition Canada en Tortuga worden meegerekend.
  • Aanzienlijke vooruitgang in nieuwe groeiplatformen: de joint venture voor cellulose biobrandstoffen met POET in Bio-based Products & Services en de overname van Kensey Nash in Biomedical.
  • Bevestiging van de vooruitzichten voor 2012 zoals afgegeven bij de aankondiging van DSM's Q2-resultaten
  • Vooruitgang met de winstgevendheidsdoelstellingen voor 2013, met een EBITDA die groeit tot ongeveer €1,4 miljard
  • Het Winstverbeteringsprogramma dat structurele kostenbesparingen en andere initiatieven omvat om €150 miljoen aan EBITDA-voordelen te genereren tegen 2014
  • Vooruitgang op weg naar de doelen en ambities voor 2015
  • Vooruitgang met de duurzaamheidsdoelstellingen voor 2015, waarbij DSM opnieuw werd erkend als leider in de chemische industrie in de Dow Jones Sustainability World Index.

Op vrijdag zullen de presentaties volledig gewijd zijn aan DSM's Nutrition-activiteiten om dieper inzicht te geven in deze activiteiten en hun waardeverhogende factoren.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.