juli 1, 2015

Dyneema® versterkt de korte broeken van renners in Tour de France 2015

Shorts zijn voorzien van nieuwe stof met Dyneema®-vezels voor een betere bescherming van de dij bij een botsing.

Dyneema®-vezel van DSM zorgt voor shorts van Team Giant-Alpecin-renners in Tour de France 2015

Heerlen, NL, 01 Jul 2015 12:00 CEST

Koninklijke DSM, het wereldwijde Life Sciences en Materials Sciences bedrijf en Team Giant-Alpecin kondigden vandaag aan dat de renners van het team in de Tour de France van dit jaar nieuwe beschermende wielershorts zullen dragen. De nieuwe shorts hebben een nieuwe stof met Dyneema® vezels voor een betere bescherming van de dijen.

DSM’s Dyneema® fiber powers Team Giant-Alpecin riders’ shorts in Tour de France 2015

DSM en Team Giant-Alpecin kondigden hun innovatiepartnerschap aan in januari 2015. De samenwerking is erop gericht om Team Giant-Alpecin te laten profiteren van de innovatieve kracht van DSM. Op basis van zijn uitgebreide kennis op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences zal DSM helpen bij de ontwikkeling van nieuwe innovaties op het gebied van materialen en voeding die de prestaties en veiligheid van de renners van het team kunnen verbeteren. De innovaties zullen ook op de markt worden gebracht voor amateurwielrenners.

DSM's sterkste vezel ter wereld, met de merknaam Dyneema , wordt gebruikt in een nieuwe stof die wordt toegepast in de korte broek om bescherming te bieden aan het dijgebied, een van de meest kwetsbare gebieden voor fietsers. De shorts voldoen aan de kritische comforteisen van de fietser in combinatie met verbeterde bescherming, waardoor het risico op ernstige blessures afneemt. Deze innovatie bouwt voort op de technologie die eerder door DSM werd ontwikkeld voor de Nederlandse wielrenners tijdens de Olympische Spelen van 2012.

De nieuwe shorts zijn het resultaat van een nauwe samenwerking tussen wetenschappers van DSM, hun stoffenproductiepartner Taiana, de technische staf van Giant-Alpecin en hun kledingleverancier Etxeondo.

De shorts werden vandaag gepresenteerd tijdens de presentatie van de Tour de France selectie van de ploeg in Utrecht. Dimitri de Vreeze, lid van de Raad van Bestuur van DSM: "We zijn er trots op deze nieuwe shorts met onze Dyneema-vezel te kunnen presenteren. Als enthousiast amateurwielrenner weet ik hoe belangrijk het is om je zelfverzekerd, veilig en comfortabel in het zadel te voelen en je gewoon te kunnen concentreren op de sport. We wensen de renners van het team succes in hun races en zullen blijven zoeken naar nieuwe manieren om verder bij te dragen aan hun prestaties en veiligheid."

Iwan Spekenbrink, CEO van Team Giant-Alpecin gaf commentaar: "We zijn erg blij met de nieuwe shorts. Om zich maximaal te kunnen concentreren op hun prestaties, moeten rijders zich veilig en comfortabel voelen. Helaas komen renners soms ten val. De bescherming en veiligheid die Dyneema biedt, helpt aanzienlijk bij het verminderen van wonden en blessures van de renners, wat een positieve invloed heeft op hun prestaties."

Paco Rodrigo, oprichter van Etxeondo, voegde hieraan toe: "Samen met de teamexperts en DSM hebben we deze nieuwe bibshort ontwikkeld. We gingen de uitdaging aan om dit nieuwe product te maken dat zowel aan de behoefte aan comfort als aan bescherming moest voldoen. We zijn ervan overtuigd dat deze innovatie de rijders zal helpen zich veilig en comfortabel te voelen in de meest veeleisende racesituaties."

De samenwerking met DSM heeft Team Giant-Alpecin tot nu toe drie producten opgeleverd. Naast de nieuwe shorts hebben de renners van het team de beschikking over Culturelle® Health and Wellness met 100% Lactobacillus GG, de nummer 1 meest klinisch onderzochte probiotische stam, die een belangrijke rol speelt bij het ondersteunen van het natuurlijke immuunsysteem van het lichaam en het stimuleren van de spijsvertering - belangrijke voordelen voor professionele wielrenners die fit moeten blijven tijdens wedstrijden die dagen of zelfs weken kunnen duren*.

Er zijn ook dranken voor snel herstel verkrijgbaar die PeptoPro® bevatten, een eiwithydrolysaat dat oorspronkelijk door DSM werd ontwikkeld voor de Olympische Spelen van 2004 en dat vervolgens op verschillende belangrijke punten is verbeterd. PeptoPro is een zeer geavanceerde peptideformule die niet verteerd hoeft te worden en snel door het lichaam kan worden opgenomen voor onmiddellijke levering aan de spieren.

*) Gebaseerd op het aantal klinische studies naar Lactobacillus GG, per augustus 2014
Deze verklaringen zijn niet beoordeeld door de Food and Drug Administration. Dit product is niet bedoeld voor diagnose, behandeling, genezing of voorkoming van ziekten.

Mediarelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.