september 8, 2016

DSM genoemd als leider in Dow Jones Sustainability World Index

DSM is uitgeroepen tot de wereldwijde leider in de Materials industriegroep in de Dow Jones Sustainability World Index 2016.

Heerlen, NL, 08 Sep 2016 08:00 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijd wetenschappelijk bedrijf dat actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen, is in de vandaag gepubliceerde Dow Jones Sustainability World Index uitgeroepen tot de wereldwijde leider in de industriegroep Materials. DSM heeft consequent erkenning gekregen voor de integratie van duurzaamheid in zijn activiteiten, is in elk van de afgelopen 13 jaar tot de wereldleiders gerekend en heeft zeven keer de eerste plaats in de sector ingenomen.

Feike Sijbesma, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van DSM, zegt hierover: "We zijn er erg trots op dat we opnieuw zijn uitgeroepen tot wereldleider in de Dow Jones Sustainability World Index. Voor DSM is duurzaamheid meer dan een verantwoordelijkheid; het is de kernwaarde van ons bedrijf en een belangrijke zakelijke drijfveer. Bedrijven kunnen een rol van onschatbare waarde spelen bij het behalen van de Sustainable Development Goals en het COP21-klimaatakkoord. Dankzij onze vaardigheden en competenties om de wereldwijde uitdagingen aan te gaan, kan DSM echt een verschil maken en een beter leven creëren voor de mensen van nu en de generaties na ons."

DSM heeft drie belangrijke aandachtsgebieden op het gebied van duurzaamheid geïdentificeerd, waar de kerncompetenties van het bedrijf nauw aansluiten bij de geïdentificeerde wereldwijde maatschappelijke trends die van invloed zijn op mensen, economieën en markten, grotendeels als gevolg van demografische veranderingen: Voeding; Klimaatverandering; en Circulaire economie en biogebaseerd. DSM werkt nauw samen met intersectorale partners om duurzame groeiplatformen op deze gebieden verder te ontwikkelen.

Het integreren van duurzaamheid in de kernactiviteiten van DSM is al een belangrijke zakelijke stimulans gebleken. Een steeds belangrijker deel van DSM's portfolio bestaat uit zijn ECO+ en People+ producten, die milieu- of sociale voordelen bieden ten opzichte van concurrerende mainstreamproducten die dezelfde functie vervullen. Deze snelgroeiende producten met een hogere marge staan samen bekend als DSM's Brighter Living Solutions en zijn momenteel goed voor 61% van de totale omzet. Het bedrijf wil dit percentage verhogen tot 65% in 2020.

Fortune Magazine nam DSM onlangs op in zijn 2016 'Change the World' lijst van 50 bedrijven wereldwijd die een belangrijke sociale of milieu-impact hebben door hun winstgevende strategie en activiteiten.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.