januari 23, 2017

DSM verwelkomt nieuw lid duurzaamheidsadviesraad Robin Chase

Robin Chase, medeoprichter en voormalig CEO van Zipcar, bestuurslid van Veniam, World Resources Institute en Tucows en adviseur van het Franse National Digital Agency en USDOT's Advisory Committee on Automated Transportation, treedt toe tot de Sustainability Advisory Board van DSM.

Heerlen, NL, 23 jan 2017 10:00 CET

Koninklijke DSM, een wereldwijd wetenschappelijk bedrijf dat actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen, kondigt vandaag aan dat transportondernemer Robin Chase is toegetreden tot de Sustainability Advisory Board.

DSM welcomes new Sustainability Advisory Board member Robin Chase

Robin Chase is medeoprichter en voormalig CEO van Zipcar, het grootste autodeelbedrijf ter wereld, en medeoprichter en bestuurslid van Veniam, een bedrijf dat zich bezighoudt met voertuigcommunicatie en de netwerkstructuur bouwt voor het Internet of Moving Things. Robins recente boek is 'Peers Inc: Hoe mensen en platformen de collaboratieve economie uitvinden en het kapitalisme heruitvinden'. Haar huidige passie is werken met steden om de transformatie die mogelijk is met de introductie van zelfrijdende auto's te maximaliseren.

Robin zit in het bestuur van Veniam, het World Resources Institute en Tucows, en is adviseur van het Franse nationale digitale agentschap en het adviescomité voor geautomatiseerd vervoer van de USDOT. Ze was ook lid van de raad van bestuur van het Massachusetts Department of Transportation, de National Advisory Council for Innovation & Entrepreneurship voor het US Department of Commerce, de Intelligent Transportations Systems Program Advisory Committee voor het US Department of Transportation, de Advisory Board van het International Transport Forum van de OESO, de Massachusetts Governor's Transportation Transition Working Group en de Boston Mayor's Wireless Task Force.

Robin geeft veel lezingen, is vaak in de grote media geweest en heeft veel prijzen ontvangen op het gebied van innovatie, design en milieu, waaronder Time 100 Most Influential People, Fast Company Fast 50 Innovators en BusinessWeek Top 10 Designers. Robin studeerde af aan het Wellesley College en MIT's Sloan School of Management, was een Harvard University Loeb Fellow en ontving een eredoctoraat in design van het Illinois Institute of Technology.

De Sustainability Advisory Board van DSM is een sparringpartner voor het DSM Executive Committee en andere senior executives. Opgericht in 2011, ondersteunt het DSM bij het aanscherpen van de focus op strategische kwesties, het verdiepen van het inzicht in de behoeften van externe belanghebbenden, het uitvoeren van belangenbehartiging en het omgaan met dilemma's. Het bestuur bestaat uit een diverse internationale groep van thought leaders op het gebied van belangrijke duurzaamheidsthema's, zoals ondervoeding, klimaatverandering, hernieuwbare energie en ongelijkheid. Andere leden van het bestuur zijn Paul Gilding, Sir David King, Ndidi Nwuneli, Ye Qi en Dr. Jessica Fanzo.

Herman Betten

Global Director Externe Communicatie

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.