mei 15, 2017

DSM informeert markt over Patheon N.V.

Heerlen, NL, 15 mei 2017 13:15 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijde, op wetenschap gebaseerde onderneming die actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen, informeert haar stakeholders dat de Raad van Bestuur van Patheon N.V. (NYSE:PTHN), een onderneming waarin DSM ongeveer 48,7 miljoen gewone aandelen houdt, unaniem de overname van Patheon door Thermo Fisher Scientific Inc. (NYSE:TMO) heeft goedgekeurd. Thermo Fisher zal een overnamebod uitbrengen op alle geplaatste en uitstaande aandelen van Patheon voor $ 35,00 per gewoon aandeel in contanten.

DSM heeft een tender- en ondersteuningsovereenkomst gesloten met Thermo Fisher op grond waarvan DSM zijn aandelen in de transactie zal aanbieden. De transactie, die naar verwachting eind 2017 zal worden afgerond, is afhankelijk van de vervulling van gebruikelijke sluitingsvoorwaarden, waaronder de ontvangst van toepasselijke goedkeuringen van regelgevende instanties, de aanneming van bepaalde besluiten met betrekking tot de transactie op een buitengewone algemene vergadering van de aandeelhouders van Patheon en de voltooiing van het overnamebod.

Meer informatie over de overname van Patheon door Thermo Fisher is te vinden in het persbericht dat Thermo Fisher en Patheon op 15 mei 2017 hebben uitgegeven.

Dit persbericht kan toekomstgerichte uitspraken bevatten met betrekking tot DSM's toekomstige (financiële) prestaties en positie. Dergelijke uitspraken zijn gebaseerd op actuele verwachtingen, schattingen en projecties van DSM en informatie die de onderneming op dit moment ter beschikking staat. DSM waarschuwt lezers dat dergelijke uitspraken bepaalde risico's en onzekerheden met zich meebrengen die moeilijk te voorspellen zijn en daarom moet men zich realiseren dat vele factoren ertoe kunnen leiden dat de werkelijke prestaties en positie wezenlijk afwijken van deze uitspraken. DSM heeft geen verplichting om de verklaringen in dit persbericht te actualiseren, tenzij dit wettelijk verplicht is. De Engelstalige versie van het persbericht is leidend.

Aanvullende informatie en waar deze te vinden is

Het overnamebod waarnaar hierin wordt verwezen is nog niet van start gegaan.  Deze mededeling dient uitsluitend ter informatie en is geen aanbod tot aankoop, noch een uitnodiging tot het doen van een aanbod tot verkoop van gewone Patheon-aandelen of andere effecten, noch een vervanging van het biedingsbericht dat Thermo Fisher en haar dochteronderneming zullen indienen bij de SEC. Op de aanvangsdatum van het overnamebod zal door Thermo Fisher en/of haar acquisitiedochtermaatschappij een verklaring van het overnamebod op Schedule TO, inclusief een aanbod tot aankoop, een letter of transmittal en gerelateerde documenten, worden ingediend bij de SEC en zal door Patheon een solicitation/aanbevelingsverklaring op Schedule 14D-9 worden ingediend bij de SEC met betrekking tot het overnamebod. Het bod tot aankoop van alle uitstaande gewone aandelen van Patheon zal alleen worden gedaan op grond van het bod tot aankoop, de overdrachtsbrief en gerelateerde documenten die zijn ingediend als onderdeel van het Schedule TO. Patheon zal ook een proxyverklaring indienen bij de SEC in verband met de buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders van Patheon, waarop de aandeelhouders van Patheon zullen stemmen over bepaalde voorgestelde resoluties in verband met de transactie.

DE MATERIALEN VOOR HET OVERNAMEBOD (WAARONDER EEN AANBOD TOT AANKOOP, EEN BIJBEHORENDE OVERDRACHTSBRIEF EN BEPAALDE ANDERE DOCUMENTEN VOOR HET OVERNAMEBOD), DE UITNODIGING/AANBEVELING OP SCHEMA 14D-9 EN DE VOLMACHTVERKLARING ZULLEN BELANGRIJKE INFORMATIE BEVATTEN.  BELEGGERS EN AANDEELHOUDERS VAN PATHEON WORDEN DRINGEND VERZOCHT OM DEZE DOCUMENTEN ZORGVULDIG TE LEZEN WANNEER ZE BESCHIKBAAR KOMEN, OMDAT ZE BELANGRIJKE INFORMATIE BEVATTEN DIE DEZE PERSONEN IN OVERWEGING MOETEN NEMEN VOORDAT ZE EEN BESLISSING NEMEN OVER HET INSCHRIJVEN OP HUN GEWONE AANDELEN OF HET NEMEN VAN EEN STEMBESLISSING.

Het materiaal voor het overnamebod (inclusief het aanbod tot aankoop en de bijbehorende letter of transmittal en bepaalde andere documenten voor het overnamebod), de uitnodiging/aanbeveling en de proxyverklaring (wanneer deze beschikbaar komen) en andere documenten die door Thermo Fisher of Patheon bij de SEC zijn gedeponeerd, zijn gratis verkrijgbaar op de website van de SEC op www.sec.gov of op de website van Patheon op www.patheon.com of door contact op te nemen met de afdeling Investor Relations van Patheon op +1 919 226 3165, of op de website van Thermo Fisher op www.thermofisher.com of door contact op te nemen met de afdeling Investor Relations van Thermo Fisher op +1 781 622 1111. Daarnaast kunnen beleggers en aandeelhouders van Patheon gratis exemplaren van het materiaal voor het overnamebod verkrijgen door contact op te nemen met de informatieagent voor het overnamebod die zal worden genoemd in de verklaring van het overnamebod op Schedule TO.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Senior communicatiemanager

Vice-President Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.