mei 29, 2024

Methaanreducerend voeringrediënt Bovaer® klaar voor marktintroductie in de VS

Persberichten Bedrijfsnieuws

Kaiseraugst (Zwitserland), Maastricht (Nederland), 29 mei 2024

De U.S. Food and Drug Administration (FDA) heeft aangekondigd dat het zijn uitgebreide, meerjarige beoordeling van Bovaer® (3-NOP), een eersteklas methaanreducerend voeringrediënt, heeft afgerond en heeft vastgesteld dat het product voldoet aan de vereisten voor veiligheid en werkzaamheid voor gebruik bij melkvee. Dit maakt de weg vrij voor dsm-firmenich's strategische partner Elanco Animal Health Incorporated om Bovaer® te lanceren op de Amerikaanse markt.

dsm-firmenich, innovators in voeding, gezondheid en schoonheid, ontwikkelde dit innovatieve voeringrediënt dat de methaanuitstoot van vee effectief en onmiddellijk vermindert en zo de strijd tegen klimaatverandering ondersteunt, terwijl het betaalbare voeding biedt. In 2022 kondigden dsm-firmenich en Elanco Animal Health Incorporated een strategische samenwerking aan voor de registratie, marketing en verkoop, en productie op langere termijn van Bovaer® in de VS. Vandaag werpt deze samenwerking haar eerste vruchten af met de lancering van Bovaer® in de VS, na de aankondiging van de FDA.

Dimitri de Vreeze, CEO van dsm-firmenich zei"We feliciteren Elanco en de Amerikaanse zuivelsector met deze belangrijke mijlpaal en zullen Elanco ondersteunen door de eerste leveringen vanuit Europa te verzorgen. Bovaer® bevat de sleutel tot een transformerende verschuiving in de wereldwijde zuivelsector, en de lancering van dit voeringrediënt in de VS na jaren van toegewijd onderzoek, proeven en samenwerking met de industrie is een bewijs van het wereldwijde potentieel ervan."

Jeff Simmons, President en CEO van Elanco Animal Health, licht toe: "We waarderen het jarenlange werk dat dsm-firmenich heeft geïnvesteerd in Bovaer® en zijn blij dat ze Elanco hebben erkend als de juiste partner om deze oplossing naar boeren in heel Noord-Amerika te brengen. Bovaer® is nog een voorbeeld van de zeer effectieve onderzoeks- en regelgevende capaciteiten van Elanco. We zijn verheugd dat we dit revolutionaire product aan melkveehouders in de VS kunnen aanbieden, waardoor de kans op klimaatneutrale melkveehouderij wordt vergroot. Bovaer® zal waarde creëren voor boeren, terwijl het voedingsmiddelenbedrijven helpt om aan de vraag van de consument te voldoen en hun duurzaamheidsbeloften na te komen."

dsm-firmenich is ook blij dat het zijn samenwerking met Elanco verder heeft uitgebreid van de VS naar Mexico en Canada. Veel klanten zijn georganiseerd als een Noord-Amerikaanse operatie en met deze geografische uitbreiding van de samenwerking met Elanco zullen klanten naadlozer worden bediend.

Mark van Nieuwland, VP Bovaer® bij dsm-firmenich voegt hieraan toe: "Deze strategische samenwerking illustreert hoe we de uitbreiding en toepassing van Bovaer® kunnen versnellen om de methaanuitstoot op grote schaal aanzienlijk te verminderen en zo de wereldwijde inspanningen om klimaatverandering tegen te gaan, te ondersteunen. We zullen voortdurend zoeken naar mogelijkheden in onze go-to-market aanpak om het beschikbaar maken van Bovaer® voor boeren wereldwijd verder te versnellen."

dsm-firmenich werkt samen met strategische partners over de hele wereld om de toegang van Bovaer® tot boeren te versnellen, waardoor de methaanuitstoot van vee consequent wordt verminderd.

Bovaer® is nu commercieel verkrijgbaar in 59 landen, waaronder de VS, de EU, het VK, Canada, Mexico, Australië, het grootste deel van Latijns-Amerika en enkele andere markten.

Neem voor meer informatie contact op met:

dsm-firmenich investor relations vragen:
E-mail: investors@dsm-firmenich.com

dsm-firmenich media vragen:
E-mail: media@dsm-firmenich.com

Over Bovaer®

Bovaer® is een voederingrediënt voor koeien en runderen (en andere herkauwers, zoals schapen, geiten en herten) dat de afgelopen 10 jaar is onderzocht en ontwikkeld. Slechts een kwart theelepel Bovaer® per koe per dag vermindert consequent de uitstoot van methaan in de darmen met gemiddeld 30% voor melkkoeien en zelfs hogere percentages, gemiddeld 45%, voor vleesvee. Het voeringrediënt Bovaer® draagt daarom bij aan een aanzienlijke en onmiddellijke vermindering van de ecologische voetafdruk van zuivel- en rundvleesproducten. Bovaer® is nu commercieel verkrijgbaar in 59 landen en werd getest in meer dan 100 landbouwproeven in 20 landen, wat resulteerde in meer dan 80 collegiaal getoetste wetenschappelijke publicaties.

Over dsm-firmenich

Als innovators op het gebied van voeding, gezondheid en schoonheid vindt dsm-firmenich essentiële voedingsstoffen, smaken en geuren opnieuw uit, produceert en combineert ze om de groeiende wereldbevolking te laten gedijen. Met ons uitgebreide assortiment oplossingen, met natuurlijke en hernieuwbare ingrediënten en gerenommeerde capaciteiten op het gebied van wetenschap en technologie, werken we aan het creëren van wat essentieel is voor het leven, wat wenselijk is voor consumenten en wat duurzamer is voor de planeet. dsm-firmenich is een Zwitsers-Nederlands bedrijf, genoteerd aan Euronext Amsterdam, met activiteiten in bijna 60 landen en een omzet van meer dan € 12 miljard. Met een divers, wereldwijd team van bijna 30.000 werknemers brengen we vooruitgang tot leven™, elke dag, overal, voor miljarden mensen. www.dsm-firmenich.com

Disclaimer

Dit persbericht vormt of maakt geen deel uit van een aanbod of uitnodiging tot het doen van een aanbod van effecten in enig rechtsgebied.
Dit persbericht kan toekomstgerichte uitspraken bevatten met betrekking tot de toekomst van dsm-firmenich. Dergelijke verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen, schattingen en projecties van dsm-firmenich en informatie waarover het bedrijf op dit moment beschikt. dsm-firmenich waarschuwt lezers dat dergelijke verklaringen bepaalde risico's en onzekerheden met zich meebrengen die moeilijk te voorspellen zijn en daarom moet worden begrepen dat vele factoren ertoe kunnen leiden dat de werkelijke prestaties en positie wezenlijk verschillen van deze verklaringen. dsm-firmenich heeft geen verplichting om de verklaringen in dit persbericht bij te werken, tenzij dit wettelijk verplicht is. De Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert boven andere taalversies.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.