september 29, 2011

DSM praat markt bij over voortgang strategie tijdens Capital Markets Days

DSM informeert beleggers over de voortgang van de strategie die de overgang markeert van een tijdperk van intensieve transformatie van de portfolio naar een strategie voor de komende jaren van maximalisatie van duurzame en winstgevende groei van 'het nieuwe DSM'.

Heerlen, NL, 29 Sep 2011 09:30 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde Life Sciences en Materials Sciences onderneming, praat de financiële gemeenschap vandaag en morgen tijdens de jaarlijkse Capital Markets Days bij over de voortgang van haar DSM in Motion: driving focused growth strategie. Het bedrijf bevestigt ook zijn vooruitzichten voor 2011.

Feike Sijbesma, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van DSM, zegt hierover: "Tegen een achtergrond van toegenomen onzekerheden over de wereldeconomie heeft onze voltooide transformatie tot een Life Sciences en Materials Sciences onderneming DSM goed gepositioneerd met een evenwichtige, relatief veerkrachtige portefeuille in gezondheid, voeding en materialen. We boeken goede vooruitgang in de uitvoering van onze strategie en we liggen op schema om onze doelstellingen voor 2013 te halen."

Tijdens de conferentie van vandaag zal DSM de investeerders bijpraten over de vooruitgang die is geboekt met DSM in motion: driving focused growth. Deze strategie markeert de overgang van een tijdperk van intensieve portfoliotransformatie naar een strategie voor de komende jaren van maximalisering van duurzame en winstgevende groei van 'het nieuwe DSM'. Het bedrijf is van mening dat er goede vooruitgang wordt geboekt in de richting van de EBITDA-doelstelling van €1,4 tot 1,6 miljard in 2013, in combinatie met een ROCE van meer dan 15%.

De volgende informatie zal worden gegeven:

• DSM ligt op koers bij het realiseren van zijn ambitieuze financiële doelstellingen voor 2013 en 2015
  • DSM rapporteert goede vooruitgang in het bereiken van zijn duurzaamheidsambities en werd onlangs opnieuw uitgeroepen tot supersectorleider in de Dow Jones Sustainability Index.
  • Voeding: er is goede vooruitgang geboekt met de integratie en winstgroei van Martek; de sterke Zwitserse frank beïnvloedt de resultaten van de cluster ook in het derde kwartaal; de cluster ligt op schema wat betreft haar groeistrategie
  • Farma: het net opgerichte DSM Sinochem Pharmaceuticals-JV wil zijn omzet verhogen tot > €600 miljoen met een EBITDA-marge > 15% in 2015; er wordt gestreefd naar een partnerschap voor DPP.
  • Performance Materials: sterke groei gebaseerd op innovatieve duurzame oplossingen versterkt door selectieve overnames & partnerships
  • Polymer Intermediates: zal zijn wereldwijde leidende positie verder versterken; 2e productielijn in China wordt gebouwd
  • Biogebaseerde producten & Diensten: met een nummer 1-positie in gist en een top 3-positie in enzymen is DSM goed gepositioneerd voor de 2e generatie (cellulosehoudend) bio-ethanol; een grootschalige biogebaseerde barnsteenzuurfabriek is in aanbouw.
  • Biomedisch: aanhoudende sterke groei verwacht (> 15% per jaar)
  • DSM bevestigt vooruitzichten: 2011 wordt naar verwachting een sterk jaar; goede vooruitgang op weg naar de doelstellingen voor 2013, ervan uitgaande dat de algemene aannames voor het hele jaar niet ingrijpend worden gewijzigd

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.