oktober 11, 2011

DSM stelt twee nieuwe commissarissen voor

De Raad van Commissarissen van DSM stelt voor mevrouw Victoria Haynes en mevrouw Eileen Kennedy te benoemen tot lid van de Raad van Commissarissen.

Heerlen, NL, 11 Okt 2011 10:15 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences, kondigt vandaag aan dat de Raad van Commissarissen van DSM tijdens de komende Algemene Vergadering van Aandeelhouders, die wordt gehouden op 11 mei 2012, zal voorstellen om mevrouw Victoria Haynes en mevrouw Eileen Kennedy te benoemen tot lid van de Raad van Commissarissen.

Mevrouw Victoria Haynes (Amerikaanse nationaliteit) is President en CEO van het Research Triangle Institute (RTI), een geïntegreerde multidisciplinaire organisatie die onderzoek doet en diensten verleent aan de overheid, het bedrijfsleven en universiteiten op het gebied van gezondheid, milieu en onderwijs. Ze kwam bij RTI van BFGoodrich Company, waar ze CTO en Vice President van de Advanced Technology Group was. Mevrouw Haynes is gepromoveerd in de fysische organische chemie aan de Universiteit van Boston (VS). DSM is vooral blij met haar brede en diepgaande toegepaste technologische kennis op het gebied van Materials Sciences, Life Sciences en Biotechnologie, die voor DSM belangrijk zal zijn bij het realiseren van haar ambities als toonaangevende innovatieve onderneming.

Mevrouw Eileen Kennedy (Amerikaanse nationaliteit) is hoogleraar voeding aan de Friedman School of Nutrition Science and Policy van Tufts University in Boston (VS) en voormalig decaan. Eerdere functies waren onder andere Global Executive Director van het International Life Sciences Institute (Washington D.C., VS) en Under Secretary for Research, Education and Economics bij het Amerikaanse ministerie van Landbouw. Mevrouw Kennedy is voedingsdeskundige en heeft een doctorstitel van Harvard University, School of Public Health, afdeling Voeding (Boston, VS). Ze is lid geweest van de Adviesgroep Voeding van de Verenigde Naties en was medevoorzitter van de US National Nutrition Summit in 2000. DSM is verheugd te kunnen profiteren van de brede en diepgaande voedingskennis van mevrouw Kennedy, die van essentieel belang zal zijn voor de groei en ontwikkeling van DSM.

De benoemingen van mevrouw Haynes en mevrouw Kennedy als leden van de Raad van Commissarissen van DSM zullen ter goedkeuring worden voorgelegd aan de komende Algemene Vergadering van Aandeelhouders van DSM op 11 mei 2012. Voor die datum zullen beide dames zich vertrouwd maken met DSM. DSM is zeer verheugd over de benoeming van mevrouw Haynes en mevrouw Kennedy, aangezien zij beiden een bijdrage zullen leveren aan belangrijke gebieden van DSM's ontwikkeling en aan de verdere internationalisering van DSM.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.