september 20, 2012

DSM in exclusieve bespreking voor overname van Cargills culturen- en enzymenactiviteiten

DSM voert exclusieve besprekingen met Cargill die al dan niet kunnen leiden tot de overname door DSM van Cargills culturen- en enzymenactiviteiten.

Heerlen, NL, 20 Sep 2012 09:15 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences, kondigde vandaag aan dat het exclusieve besprekingen voert met Cargill die al dan niet kunnen leiden tot de overname van Cargills culturen- en enzymenactiviteiten door DSM.

De culturen- en enzymenactiviteiten van Cargill zijn een wereldwijd toonaangevende producent van culturen en enzymen voor de zuivel- en vleesindustrie met productievestigingen in Wisconsin (VS) en Frankrijk. Het bedrijf heeft een sterke pijplijn van nieuwe producten die gebouwd zijn op drie technologische pijlers: textuurtoolbox, snelle verzuring voor een betere kaasopbrengst en cultuuraroma-systemen. Het bedrijf genereert een netto-omzet van ongeveer €45 miljoen per jaar met ongeveer 200 werknemers.

De wereldwijde markt voor culturen en enzymen wordt geschat op meer dan € 1 miljard en groeit gestaag met meer dan 5% per jaar. Een mogelijke combinatie van de Cargill culturen- en enzymenactiviteiten met de zuivelactiviteiten van DSM Food Specialties zou zeer complementair zijn, waardoor een sterke mondiale speler zou ontstaan en DSM zijn omzetgroei zou kunnen stimuleren en aanzienlijke synergieën zou kunnen realiseren op het gebied van mondiale productie, klantenbereik en innovatiecapaciteit op het gebied van biotechnologie en SG&A.

Een succesvolle overname van de Culturen en Enzymen activiteiten van Cargill zou de achtste acquisitie in het Nutrition cluster zijn sinds DSM in september 2010 zijn corporate strategie DSM in motion: driving focused growth bekendmaakte. Deze overnames vormen een integraal onderdeel van DSM's strategie voor zijn Nutrition-cluster en zullen bijdragen aan de huidige en toekomstige groei van DSM's aantrekkelijke portfolio in gezondheid, voeding en materialen.

Hans-Christian Ambjerg, President DSM Food Specialties, zegt hierover: "Deze overname zou een volgende grote stap zijn in het realiseren van onze ambitieuze groeistrategie. Door beide activiteiten te combineren, kunnen we onze klanten sneller van dienst zijn met een van de meest veelzijdige aanbiedingen op het gebied van culturen en enzymen in de wereldwijde zuivelindustrie. We hebben groot respect voor de kennis en expertise van de mensen bij Cargill."

Beide bedrijven zijn nu bezig met het informatie- en overlegproces met werknemersvertegenwoordigingen in de betreffende landen. Verdere informatie zal te zijner tijd worden aangekondigd.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.