september 20, 2012

DSM benoemt nieuwe president DSM Nutritional Products

Chris Goppelsroeder benoemd tot President en CEO DSM Nutritional Products per 1 januari 2013.

Heerlen, NL, 20 Sep 2012 14:15 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences, maakt vandaag het volgende bekend: Chris Goppelsroeder (1959), momenteel Global Head van de Seed Care business van Syngenta, een in Zwitserland gevestigde wereldleider op het gebied van agribusiness, treedt op 1 januari 2013 in dienst bij DSM als President en CEO van DSM Nutritional Products en rapporteert aan Stephan Tanda, lid van de Raad van Bestuur van DSM en verantwoordelijk voor het Nutrition-cluster.

Chris volgt Leendert Staal op, momenteel President en CEO van DSM Nutritional Products, die na een zeer succesvolle carrière van 10 jaar bij DSM eind februari 2013 met pensioen gaat. Leendert heeft enorme bijdragen geleverd aan het bedrijf, eerst bij DSM Pharmaceutical Products, later bij DSM Nutritional Products, dat hij uitbouwde tot een sterke, wereldwijde en zeer succesvolle organisatie en marktleider.

Chris, die de Zwitserse nationaliteit heeft, was van 2005 tot 2006 lid van de Raad van Bestuur van DSM, voorafgaand aan zijn huidige functie bij Syngenta. In die periode was hij verantwoordelijk voor een aantal activiteiten in de Performance Materials en Industrial Chemicals clusters en had hij ook bedrijfsverantwoordelijkheid voor Marketing en voor de regio's Europa en Japan. Hij vertrok om familieredenen.

Chris kwam bij DSM door de overname van de Roche Vitamins and Fine Chemicals Business, waar hij een aanzienlijk deel van zijn carrière werkte vanuit Zwitserland, België en de VS, waar hij veel internationale ervaring opdeed in de life sciences industrie.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.