mei 29, 2017

Belangrijke internationale partners bij officiële onthulling fabriek Africa Improved Foods

AIF Rwanda produceert nu zeer voedzaam papmeel (met toegevoegde melk, vitaminen en mineralen) voor kwetsbare bevolkingsgroepen zoals zwangere en borstvoedende moeders, oudere baby's en jonge kinderen in de eerste 1000 dagen van hun leven.

Parsippany NJ, VS, 29 mei 2017 16:00 CEST

Topfunctionarissen van IFC, de Nederlandse Ontwikkelingsbank-FMO, CDC Group plc, Royal DSM en de regering van Rwanda zullen naar verwachting aanwezig zijn bij de officiële onthulling van de Africa Improved Foods (AIF) Rwanda Plant op woensdag 31 mei 2017 in de Kigali Special Economic Zone. Onder hen zijn Feike Sijbesma, de CEO van Royal DSM en Mauricio Adade, bestuursvoorzitter van Africa Improved Foods.

Key international partners to attend official Africa Improved Foods plant unveiling

Ondervoeding blijft een belangrijk probleem voor de volksgezondheid in Rwanda. Uit recente resultaten van het demografisch en gezondheidsonderzoek bleek dat 38% van de kinderen onder de vijf jaar chronisch ondervoed is, wat leidt tot stunting.

In een poging om dit probleem aan te pakken, produceert AIF Rwanda via haar ultramoderne faciliteit nu zeer voedzaam papmeel (met toegevoegde melk, vitaminen en mineralen) dat gericht is op kwetsbare bevolkingsgroepen zoals zwangere en borstvoedende moeders, oudere baby's en jonge kinderen, vooral in de eerste 1000 dagen van hun leven.

Naast het commerciële merk 'Nootri' heeft de fabriek van $ 60 miljoen, die sinds november 2016 operationeel is, ook volwaardige voedingsprogramma's met de regering van Rwanda, waar het Shisha Kibondo produceert voor de meest verarmde gemeenschappen, en het Wereldvoedselprogramma, waar het noodvoedsel produceert dat wordt gedistribueerd tot in Somalië en Zuid-Sudan.

De fabriek staat op een terrein van 40.000 m² en heeft meer dan 300 werknemers in dienst. De jaarlijkse productiecapaciteit bedraagt 45.000 ton, waarmee het een van de grootste voedingsfabrieken in de Oost-Afrikaanse regio is.

In een reactie op de gestage vooruitgang van de fabriek zei Amar Ali, CEO van AIF Rwanda: "Onze vooruitgang is mogelijk gemaakt door het gunstige ondernemingsklimaat in Rwanda en de sterke steun van de regering."

"We zijn vastbesloten om te investeren in onze toekomst in Rwanda, omdat we ervan overtuigd zijn dat dit land een schat aan mogelijkheden te bieden heeft. We zullen doorgaan met het uitvoeren van onze strategie om lokaal geproduceerde, betaalbare voedzame producten van hoge kwaliteit te produceren voor alle Rwandezen en voor Oost-Afrika," voegde Amar eraan toe.

AIF Rwanda werkt al samen met meer dan 9.000 grote en kleine graan- en graanboeren en wil graag profiteren van de groeikansen in de snelgroeiende vraag naar voedzaam voedsel voor de binnenlandse markt en de export, vooral naar Oeganda en de DRC.

AIF Rwanda is een joint venture tussen de regering van Rwanda en een consortium van vier belangrijke internationale partners Royal DSM, de Nederlandse ontwikkelingsbank FMO, CDC Group plc (de Britse overheidsinstelling voor ontwikkelingsfinanciering) en IFC.

Hugh Welsh

President DSM Noord-Amerika

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.