september 11, 2017

DSM 2e op Fortune's "Verander de wereld" lijst

DSM op de 2e plaats in de 3e jaarlijkse Change the World-lijst van Fortune Magazine, die 56 bedrijven erkent die een positieve sociale impact hebben gehad door activiteiten die deel uitmaken van hun kernbedrijfsstrategie.

Heerlen, NL, 11 Sep 2017 09:00 CEST

"Een bedrijf in voedingswetenschap gaat de strijd tegen ondervoeding aan in de frontlinies van de hongersnood".

Op 7 september 2017 werd DSM onthuld op de 2e plaats in Fortune Magazine's 3e jaarlijkse Change the World lijst, die dit jaar 56 bedrijven erkent die een positieve sociale impact hebben gehad door middel van activiteiten die deel uitmaken van hun core business strategie.

×

DSM verscheen voor het eerst in de Change the World-lijst van 2016 op de 42e plaats. In 2017 heeft Fortune de inspanningen van DSM in de frontlinie in de strijd tegen ondervoeding geprezen, met African Improved Foods (AIF), de "creatief gefinancierde joint venture met de Rwandese overheid en ontwikkelingsorganisaties, gericht op het stimuleren van de lokale voedselverwerkende industrie. De in Kigali gevestigde fabriek van AIF, die verrijkte granen produceert - waarvan een groot deel bestemd is voor het Wereldvoedselprogramma van de VN (WFP) - wordt gerund door Oost-Afrikanen en de granen worden gemaakt met lokaal verbouwde maïs en sojabonen die worden gekocht van 7.500 kleine boeren."

Fortune prees verder DSM's duurzame oplossingen op het gebied van voeding en klimaatverandering, zoals "Project Clean Cow", een nieuw voeringrediënt dat een reductie van meer dan 30% in methaanuitstoot laat zien zonder nadelige effecten op het welzijn, het voerverbruik of de prestaties van vlees- en melkvee.

De Change the World-lijst is geëvalueerd en gerangschikt door schrijvers en redacteuren van Fortune met hulp van partners FSG en Shared Value Initiative en geeft voorrang aan bedrijven met een jaaromzet van $ 1 miljard of meer.

Bedrijven worden gerangschikt op drie factoren:

1. Meetbare sociale impact: Het bereik, de aard en de duurzaamheid van de impact van het bedrijf op een of meer specifieke maatschappelijke problemen. Deze categorie krijgt extra gewicht.
  2. Bedrijfsresultaten: Het voordeel dat het werk met sociale impact oplevert voor het bedrijf. Winstgevendheid en bijdrage aan aandeelhouderswaarde wegen zwaarder dan voordelen voor de reputatie van het bedrijf.
  3. Mate van innovatie: Hoe innovatief de inspanningen van het bedrijf zijn in vergelijking met die van anderen in de sector en of andere bedrijven het voorbeeld van het bedrijf hebben gevolgd.

DSM feliciteert JPMorgan Chase op de eerste plaats met hun "blauwdruk voor stedelijk economisch herstel" en anderen, waaronder Apple op nummer drie voor "ten dienste van gezondheid, onderwijs en het klimaat met een aantal van 's werelds populairste producten".

Herman Betten

Global Director Externe Communicatie

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.