augustus 29, 2017

DSM informeert markt over Patheon N.V.

Thermo Fisher Scientific Inc. heeft de overname afgerond van Patheon N.V. (NYSE:PTHN), een onderneming waarin DSM ongeveer 48,7 miljoen gewone aandelen bezat.

Heerlen, NL, 29 Aug 2017 15:15 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijd opererende wetenschappelijke onderneming actief op het gebied van gezondheid, voeding en materialen, informeert haar stakeholders dat Thermo Fisher Scientific Inc. de overname heeft afgerond van Patheon N.V. (NYSE:PTHN), een onderneming waarin DSM ongeveer 48,7 miljoen gewone aandelen hield.

Thermo Fisher heeft alle door DSM gehouden aandelen Patheon overgenomen voor $ 35,00 per gewoon aandeel in contanten, resulterend in een transactiebetaling aan DSM van ongeveer $ 1,7 miljard in contanten. DSM heeft de valutarisico's van de transactieopbrengsten afgedekt en daarmee een kasopbrengst van ongeveer €1,5 miljard veiliggesteld. De boekwaarde van DSM's belang in Patheon is ongeveer € 0,3 miljard. De transactie zal resulteren in een nettoboekwinst van ongeveer € 1,2 miljard in het derde kwartaal van 2017.

Samen met de ongeveer €0,5 miljard aan contanten die DSM de afgelopen jaren al ontving, inclusief de opbrengst van de beursgang van Patheon, bedraagt de totale contante opbrengst van de desinvestering van DSM's custom manufacturing-activiteiten in Pharma in 2014 ongeveer €2,0 miljard.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Senior communicatiemanager

Vice-President Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.