september 7, 2017

DSM bij koplopers in Dow Jones Sustainability World Index

DSM opnieuw genoemd als een van de wereldwijde leiders in de Materials industriegroep in de Dow Jones Sustainability World Index, nadat het de afgelopen 14 jaar tot de wereldwijde leiders werd gerekend en zeven keer de nummer één positie in de sector innam, inclusief vorig jaar.

Heerlen, NL, 07 Sep 2017 17:00 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijd wetenschapsbedrijf dat actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen, is in de vandaag gepubliceerde Dow Jones Sustainability World Index opnieuw uitgeroepen tot een van de wereldleiders in de industriegroep Materials. DSM wordt erkend voor zijn consistente en langdurige inzet op het gebied van duurzaamheid. De afgelopen 14 jaar werd DSM genoemd als een van de wereldleiders en het bedrijf bekleedde zeven keer de eerste plaats in de sector.

Feike Sijbesma, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van DSM, zegt hierover: "We zijn er trots op dat we opnieuw tot de wereldleiders in de Dow Jones Sustainability World Index behoren. We feliciteren Grupo Argos SA/Colombia met de benoeming tot het meest toonaangevende bedrijf in de materialensector. Bij DSM is duurzaamheid niet alleen een verantwoordelijkheid - het is onze kernwaarde en een belangrijke zakelijke drijfveer. Samen met onze klanten en partners over de hele wereld pakken we een aantal van de moeilijkste maatschappelijke problemen aan en gebruiken we de wetenschap om een beter leven te creëren voor de mensen van nu en de generaties na ons."

DSM heeft drie belangrijke aandachtsgebieden op het gebied van duurzaamheid geïdentificeerd, waar de kerncompetenties van DSM nauw aansluiten bij wereldwijde maatschappelijke trends die van invloed zijn op mensen, economieën en markten: Voeding, klimaatverandering en circulaire economie. DSM biedt producten en innovaties op deze gebieden en oplossingen via partnerschappen en belangenbehartiging. Intussen vertegenwoordigen DSM's Brighter Living Solutions - producten die beter zijn voor mens en milieu - nu 63% van de omzet.

Op het gebied van voeding kondigden DSM en Evonik dit jaar een joint venture aan die de impact op oceanen zal verminderen door een baanbrekende alternatieve omega-3-bron te bieden op basis van natuurlijke zeealgen in plaats van visolie. Het nieuwe product is bedoeld voor toepassingen in diervoeding, zoals zalmaquacultuur en huisdiervoeding.

Op het gebied van klimaat en energie besparen zonnepanelen met coatings van DSM jaarlijks 2.300 kton CO2 equivalent. Onlangs onthulde DSM een nieuwe anti-soiling (AS) coating voor fotovoltaïsch (PV) zonneglas, een unieke combinatie van anti-soiling en anti-reflecterende eigenschappen voor betere prestaties van zonnepanelen.

Om de uitstoot van methaan aan te pakken, nu de op één na grootste veroorzaker van de opwarming van de aarde, heeft DSM's voedingsmiddelenbedrijf een oplossing ontwikkeld die de methaanuitstoot van koeien via de darmen met minstens 30% vermindert, volgens gepubliceerde onderzoeken. Het zal worden verkocht aan de rundvlees- en zuivelsector om hun voetafdruk van CO2 equivalent aanzienlijk te verlagen en de duurzaamheid van de landbouw te verbeteren.

DSM blijft zich inzetten voor de ontwikkeling van de circulaire economie met DSM-Niaga, een joint venture die een 100% recyclebaar tapijt heeft ontwikkeld. De commerciële productie begon eind 2016.

Onlangs werd DSM door Sustainalytics erkend als ESG-leider (environmental, social and governance) binnen de chemische industrie, met een nummer 1 positie op 130 bedrijven.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Senior communicatiemanager

Vice-President Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.