december 9, 2019

Update samenstelling Raad van Commissarissen DSM

Thomas Leysen voorgedragen als nieuw lid van de Raad van Commissarissen en Rob Routs, Eileen Kennedy & Pradeep Pant voorgedragen voor herbenoeming.

Heerlen, NL, 09 Dec 2019 08:00 CET

DSM stelt voor een nieuw lid van de Raad van Commissarissen te benoemen en bestaande leden van de Raad van Commissarissen te herbenoemen

Koninklijke DSM, een wereldwijde, op wetenschap gebaseerde onderneming op het gebied van Voeding, Gezondheid en Duurzaam Leven, maakt bekend dat voor de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 8 mei 2020 de DSM Raad van Commissarissen de heer Thomas Leysen zal voordragen voor benoeming tot nieuw lid van de Raad van Commissarissen. Ook wordt bekendgemaakt welke commissarissen worden voorgedragen voor herbenoeming.

Met de benoeming van de heer Leysen wil de Raad van Commissarissen zijn profiel op het gebied van internationale bedrijfservaring, leiderschap en ervaring in het verduurzamen van bedrijven verder versterken. De heer Leysen zal de kennis en competenties van de Raad van Commissarissen uitbreiden met betrekking tot kennis van op technologie gebaseerde bedrijven, uitgebreide veranderingen in portfolio's en duurzame ontwikkeling.

De heer Leysen (1960, Belgische nationaliteit) was CEO van Umicore van 2000 tot 2008. Onder zijn leiding transformeerde het bedrijf zichzelf in een innovatie- en technologiegedreven groep met duurzaam ondernemen als kern. In 2008 werd hij voorzitter van de raad van bestuur van Umicore. De heer Leysen is voorzitter van KBC tot de jaarlijkse algemene vergadering van 2020. Hij is ook voorzitter van Mediahuis, de Belgische Commissie Corporate Governance en de Koning Boudewijnstichting. Hij was lid van de Global Advisory Board van Toyota.

Tijdens de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders op woensdag 8 mei 2020 zal de Raad van Commissarissen ook de heer Rob Routs, mevrouw Eileen Kennedy en de heer Pradeep Pant voordragen voor herbenoeming. Mevrouw Victoria Haynes is niet beschikbaar voor herverkiezing.

Meer informatie over de voorgestelde (her)benoeming(en) zal worden opgenomen in de Toelichting op de Agenda die zal worden gepubliceerd voor de jaarlijkse Algemene Vergadering van Koninklijke DSM N.V. die zal worden gehouden op woensdag 8 mei 2020.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Senior communicatiemanager

Vice-President Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.