januari 20, 2020

DSM benoemt Feike Sijbesma tot erevoorzitter

Feike Sijbesma zal als erevoorzitter blijven optreden als ambassadeur van DSM.

Heerlen, NL, 20 jan 2020 09:00 CET

Koninklijke DSM, een wereldwijd wetenschappelijk bedrijf op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven, kondigt vandaag aan dat CEO Feike Sijbesma wordt benoemd tot Honorary Chairman van de onderneming. In deze rol zal Feike Sijbesma blijven optreden als ambassadeur van DSM.

Feike Sijbesma (60) is de langstzittende CEO van DSM sinds de naoorlogse periode en was 20 jaar lid van de Raad van Bestuur, waarvan bijna 13 jaar als CEO. Hij wordt benoemd tot erevoorzitter na de overdracht van zijn rol als CEO aan zijn opvolgers in het eerste kwartaal van 2020. Deze nominatie is een eerbetoon aan Feike's bijdrage aan DSM door de jaren heen, waardoor er een band blijft bestaan tussen hem en het bedrijf, want Feike zal -wanneer gevraagd- DSM extern blijven vertegenwoordigen, met name op gebieden als (onder)voeding en klimaat.

"Zijn benoeming tot Erevoorzitter is een teken van hoogachting en een erkenning van zijn enorme verdiensten voor het bedrijf, waardoor de band tussen het bedrijf en Feike blijft bestaan. DSM zal blijven profiteren van Feike's enorme netwerk en kennis op het gebied van duurzaamheid," lichtte voorzitter van de Raad van Commissarissen Rob Routs toe op.

Herman Betten

DSM Wereldwijde communicatie & Branding

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.