juli 15, 2021

DSM's wereldwijde hoofdkantoor verhuist naar Maastricht, Nederland

Het nieuwe kantoor moet DSM's cultuur en filosofie van hybride werken uitstralen en een inspirerende omgeving zijn voor mensen om met elkaar in contact te komen en samen te werken.

Heerlen, NL, 15 jul 2021 10:00 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijd, doelgericht, op wetenschap gebaseerd bedrijf dat actief is op het gebied van gezondheid, voeding en duurzaam leven, is van plan een nieuw, zeer duurzaam, modern en inspirerend hoofdkantoor te bouwen in Maastricht, de hoofdstad van de provincie Limburg. Het nieuwe kantoor wordt een ware visualisatie van DSM's cultuur en onderstreept de bedrijfsfilosofie van hybride werken in een inspirerende clubhuisachtige omgeving waar mensen kunnen verbinden en samenwerken. Het gebouw moet eind 2023 klaar zijn.

DSM’s global head office to move to Maastricht the Netherlands

DSM zal de hoogste duurzaamheidsnormen (BREEAM) toepassen bij het ontwerp en de bouw van het kantoor, dat energieneutraal zal zijn. De gebruikerservaring en de hybride werkingsprincipes van DSM vormen de basis van het ontwerp. &Het nieuwe kantoor wordt een integraal onderdeel van DSM's netwerk van wereldwijde hoofdkantoren, regionale hoofdkantoren, (thuis)kantoren en productielocaties.

Geraldine Matchett en Dimitri de Vreeze, Co-CEO's van Koninklijke DSM, reageerden: "Het nieuwe hoofdkantoor van DSM is meer dan een nieuw gebouw: het is een inspirerende, gezonde en open plek die stijlvol wordt geïntegreerd in de omgeving en de gemeenschap eromheen. We kijken ernaar uit om een positieve werkomgeving te bieden voor werknemers en bezoekers, waarbij welzijn en duurzaamheid centraal staan."

Het nieuwe kantoor ligt midden in een levendige, stedelijke omgeving in het centrum van Maastricht (stadsdeel Wyck), met een treinstation, hotels en andere voorzieningen in de buurt. Het perceel in Maastricht bestaat uit twee gebouwen - een historisch monument en een bioscoop - die worden samengevoegd, gerenoveerd en opnieuw ingericht om ze een nieuw leven en een nieuwe bestemming te geven. Door het oude met het nieuwe te verbinden, weerspiegelt het kantoor de historische wortels van het bedrijf en de moderne, inclusieve, innovatieve en doelgerichte organisatie van vandaag.

Het huidige hoofdkantoor in Heerlen is al vele jaren een goed onderkomen voor DSM. DSM onderzocht verschillende opties om zijn kantoorinfrastructuur in de regio Limburg toekomstbestendig te maken. Dit leidde tot de beslissing om het kantoor in Sittard niet te heropenen en toonde aan dat het bouwen van een nieuw hoofdkantoor op het aangewezen perceel in Maastricht een geweldige langetermijnoplossing is, die de hybride manier van werken van het bedrijf vergemakkelijkt. DSM zal nauw samenwerken met de lokale gemeente om een geschikte nieuwe eigenaar te vinden voor het kantoor in Heerlen.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

André van der Elsen

DSM Communicatie

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.