september 8, 2011

DSM blijft leider in Dow Jones Sustainability World Index

DSM behield opnieuw zijn nummer 1-positie in de chemische industrie in de Dow Jones Sustainability World Index.

Heerlen, NL, 08 Sep 2011 10:15 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde Life Sciences en Materials Sciences onderneming met hoofdkantoor in Nederland, heeft opnieuw haar nummer één positie in de chemische industrie sector behouden in de vandaag gepubliceerde Dow Jones Sustainability World Index*. Dit is het derde achtereenvolgende jaar dat DSM deze toppositie inneemt op het gebied van wereldwijde duurzaamheid en de zesde keer in totaal sinds 2004. In 2007 en 2008, de twee jaren waarin DSM niet op de eerste plaats stond, behoorde het bedrijf nog steeds tot de leiders in de sector.

"We zijn er erg trots op dat we opnieuw als leider zijn opgenomen in de Dow Jones Sustainability Index," aldus Feike Sijbesma, CEO/voorzitter van de Raad van Bestuur van DSM. "Dit is een erkenning van onze voortdurende inspanningen op dit gebied. Duurzaamheid is een van onze kernwaarden en in toenemende mate een van onze belangrijkste drijfveren voor bedrijfsgroei. We streven voortdurend naar duurzame oplossingen die waarde creëren voor de samenleving, klanten, onze werknemers en aandeelhouders."

DSM gebruikt zijn unieke capaciteiten in Life Sciences en Materials Sciences om drie belangrijke wereldwijde maatschappelijke trends aan te pakken: Global Shifts, Climate & Energie en Gezondheid & Wellness. De belangrijkste onderliggende drijvende krachten achter deze trends zijn enerzijds de groei van de wereldbevolking en de toenemende levensverwachting en anderzijds de toenemende economische welvaart in de snelgroeiende economieën. Deze drie trends creëren nieuwe behoeften voor miljoenen mensen over de hele wereld. DSM wil in deze behoeften voorzien door innovatieve en duurzame oplossingen te bieden.

Dit jaar nam DSM opnieuw concrete stappen om niet alleen zijn eigen ecologische voetafdruk, maar ook die van zijn klanten actief te verminderen met innovatieve producten en processen. In de eerste helft van 2011 bestond 87% van DSM's innovatiepijplijn uit ECO+ oplossingen1. Daarnaast kondigde DSM aan dat het een nieuwe biogebaseerde barnsteenzuurfabriek op commerciële schaal gaat openen in Italië, in samenwerking met Roquette, en versterkte het zijn leiderschap op het gebied van gisttechnologie voor tweede generatie biobrandstoffen door de overname van C5 Yeast Company.

DSM bouwde ook haar succesvolle en langdurige samenwerking met het World Food Programme van de Verenigde Naties verder uit en verhoogde haar belangenbehartiging en implementatieactiviteiten om verborgen honger en ondervoeding wereldwijd te bestrijden door middel van een partnerschap met de United States Agency for International Development (USAID) om gezamenlijk te werken aan de voedingsuitdagingen in ontwikkelingslanden.

*) De Dow Jones Sustainability World Index omvat meer dan 300 bedrijven uit 34 landen die in hun sector tot de top 10% behoren op het gebied van duurzaam ondernemen. De Dow Jones Sustainability Indexes volgen de prestaties van de toonaangevende duurzaamheidsgedreven bedrijven wereldwijd door middel van een grondige beoordeling van de economische, ecologische en sociale prestaties van bedrijven en houden rekening met meer dan 50 algemene en sectorspecifieke criteria in elke sector.
1) ECO+ oplossingen zijn producten en diensten die, over hun hele levenscyclus beschouwd, duidelijke ecologische voordelen bieden in vergelijking met de gangbare oplossingen waarmee ze concurreren.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.