september 30, 2011

DSM rondt overname meerderheidsbelang in Chinese producent van UHMWPE-vezels af

DSM neemt Shandong ICD High Performance Fiber Co. Ltd over. (ICD), gevestigd in Laiwu, provincie Shandong, China.

Heerlen, NL, 30 Sep 2011 09:15 CEST

Koninklijke DSM N.V. (DSM), de wereldwijde onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences, maakte vandaag bekend dat het met succes de overname van een meerderheidsbelang van 91,75% in Shandong ICD High Performance Fiber Co. Ltd. heeft afgerond. (ICD), gevestigd in Laiwu, provincie Shandong, China, zoals aangekondigd op 17 februari 2011. De financiële voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.

ICD is een fabrikant van UHMWPE-vezels (polyethyleen met ultrahoog moleculair gewicht) en een sterke speler op de markt voor hoogwaardige vezels in China. De overname brengt complementaire productie- en technologische activa naar DSM en versterkt de aanwezigheid van de onderneming in deze belangrijke markt aanzienlijk.

Nico Gerardu, lid van de Raad van Bestuur van DSM en verantwoordelijk voor DSM's Performance Materials cluster, zegt hierover: "We zijn verheugd dat we deze overname hebben afgerond en we heten ICD welkom bij DSM. Deze overname weerspiegelt onze voortdurende toewijding aan China en onze strategie om te investeren in snelgroeiende economieën en in partners met bewezen succes en een hoog groeipotentieel."

Gerard de Reuver, President van DSM Dyneema, voegde hieraan toe: "China is een belangrijke markt voor de productie en consumptie van UHMWPE-vezels. Deze overname markeert een mijlpaal in de wereldwijde ontwikkeling van DSM Dyneema en biedt een sterker platform voor verdere groei en leiderschap op de Chinese markt."

Ren Yi, General Manager van ICD, zei: "We zijn verheugd ons aan te sluiten bij DSM en geloven dat dit ons succes en onze groei in China op de lange termijn zal verzekeren. Onze lokale kennis in combinatie met DSM's wereldwijde standaarden en expertise zal onze klantenservice helpen verbeteren en de mogelijkheden voor markt- en applicatieontwikkeling vergroten."

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.