juli 11, 2014

DSM neemt Aland (China) over om vitamine C-positie te versterken

DSM bereikt overeenstemming over de overname van Aland, een in Hong Kong gevestigd bedrijf dat vitamine C produceert op het Chinese vasteland.

Heerlen, NL, 11 Jul 2014 08:15 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences, maakt vandaag bekend dat het overeenstemming heeft bereikt over de overname van Aland (HK) Holding Limited ("Aland"), een in Hong Kong gevestigde onderneming die vitamine C produceert op het Chinese vasteland. Financiële details worden op dit moment niet bekendgemaakt. Afhankelijk van de gebruikelijke voorwaarden zal de transactie naar verwachting in de komende zes tot negen maanden worden afgerond. DSM kondigde eerder op 9 april 2014 aan dat het in exclusieve gesprekken was om Aland over te nemen.

Met de overname van Aland, een van de grootste vitamine C-fabrikanten in China, versterkt DSM zijn positie in vitamine C. Aland vergroot DSM's wereldwijde aanwezigheid in vitamines voor menselijke voeding & Health, diervoeding & Health en persoonlijke verzorging. DSM blijft zich volledig inzetten voor zijn huidige vitamine C productiefaciliteit in Dalry (Schotland, Verenigd Koninkrijk). De overname voldoet volledig aan de financiële en strategische eisen van DSM.

Aland werd opgericht in 1990 en heeft een productiefaciliteit in Jingjiang, provincie Jiangsu in China. In 2013 realiseerde het bedrijf een netto-omzet van ongeveer $90 miljoen in vitamine C met ongeveer 1.850 werknemers. De transactie is exclusief de activiteiten van Aland op het gebied van consumentengezondheid. DSM is van plan te investeren in de productiefaciliteiten van Aland met het oog op operationele uitmuntendheid, inclusief kwaliteit en milieuprestaties.

Vitamine C, 's werelds grootste vitamine gemeten naar volume, is een essentieel gezondheidsingrediënt dat het lichaam niet zelf kan aanmaken en dat moet worden opgenomen via voeding of supplementen. Vitamine C komt veel voor in fruit en groenten. De aanbevolen hoeveelheid vitamine C in de Verenigde Staten is onlangs naar boven bijgesteld tot 90 mg/dag voor mannen en 75 mg/dag voor vrouwen.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.