juni 24, 2015

DSM lanceert campagne voor eerbetoon aan "zorgzame" wetenschappers

DSM begint debat over bijdrage van wetenschap aan samenleving: www.sciencecanchangetheworld.org.

Heerlen, NL, 24 Jun 2015 17:30 CEST

DSM begint debat over de bijdrage van wetenschap aan de samenleving

Koninklijke DSM wil een eerbetoon brengen aan wetenschappers die een positief verschil maken voor onze samenleving. Tegelijkertijd willen we een gesprek op gang brengen over het belang van wetenschap met een maatschappelijk doel.

×

De wetenschap heeft een enorme invloed gehad op de ontwikkeling van een gezondere, duurzamere en welvarendere samenleving. Toch is er nog zoveel te doen om de meest dringende problemen in de wereld, zoals honger, armoede, ziekte en klimaatverandering, aan te pakken. Elke dag streven wetenschappers over de hele wereld ernaar om antwoorden te geven op deze mondiale uitdagingen en oplossingen te ontwikkelen die deze uitdagingen zullen helpen oplossen.

De campagne belicht belangrijke maatschappelijke behoeften door middel van krachtige verhalen en inspirerende mensen. Het middelpunt is een korte documentaire over vijf onafhankelijke wetenschappers van over de hele wereld die veel moeite hebben gedaan en enorme persoonlijke offers hebben gebracht om oplossingen te creëren voor een betere wereld.

DSM zet deze onbezongen helden van onze tijd in de schijnwerpers door de positieve bijdragen die zij leveren aan onze wereldwijde samenleving te benadrukken. Angelique Paulussen, Senior VP Branding & Communications: "Bright Science is de ruggengraat van ons bedrijf en een kernpijler van onze merkbelofte Bright Science. Helderder leven. We hebben ervoor gekozen hulde te brengen aan deze 'onbezongen helden' van onze tijd omdat ze ons eigen doel weerspiegelen om heldere wetenschap te gebruiken om het leven van mensen vandaag en in de toekomst helderder te maken."

We willen het grote publiek, opinieleiders, overheden, bedrijven, klanten en andere belanghebbenden uitnodigen en aanmoedigen om hun mening over het belang van wetenschap met een maatschappelijk doel te delen op een nieuw platform: www.sciencecanchangetheworld.org.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.