januari 10, 2019

DSM North America opent nieuw uitgebreid zonneveld van 66 acre in Belvidere, New Jersey

20,2 MW zonneproject nu grootste net bemeten zonne-installatie in New Jersey en de op één na grootste aan de Amerikaanse oostkust.

Parsippany NJ, VS, 10 jan 2019 14:30 CET/08:30 EST

DSM North America houdt op donderdag 10 januari een feestelijke opening van zijn onlangs uitgebreide zonneveld in Belvidere. Het 20,2 MW zonneproject, gelegen op 66 acres, is nu de grootste installatie van net bemeten zonne-energie in New Jersey en de op één na grootste aan de oostkust. De faciliteit voor het opwekken van zonne-energie op locatie bestaat uit meer dan 62.000 zonnepanelen en zal naar schatting jaarlijks 25.000.000 kWh aan hernieuwbare elektriciteit produceren.

De nieuwe zonne-uitbreiding verdrievoudigt de omvang van het eerste zonneveld en verdrievoudigt effectief de zonne-output op de locatie door een extra 46 hectare en meer dan 42.000 zonnepanelen toe te voegen. Tijdens piekproductie zal de maximale output van de DSM-zonne-installatie het piekverbruik van de locatie overstijgen, waarbij de overtollige zonne-energie op dat moment naar het elektriciteitsnet wordt gestuurd.

"Het onlangs uitgebreide zonneveld maakt deel uit van DSM's streven om goed te doen door goed te doen voor zowel onze gemeenschappen als ons milieu," zei Hugh Welsh, President en General Counsel van DSM North America. "Het zal onze impact op de planeet minimaliseren door middel van schone, hernieuwbare energie en maakt het mogelijk om genoeg groene energie terug te sturen naar het elektriciteitsnet om 406 huizen een jaar lang van stroom te voorzien. Bij DSM zijn we er trots op dat we ons steentje bijdragen om de staat New Jersey en ons land op weg te helpen naar een toekomst met schone energie."

Als lid van het RE100 initiatief heeft DSM als doel om 100% hernieuwbare elektriciteit te gebruiken voor zijn wereldwijde activiteiten. Onder leiding van The Climate Group in samenwerking met CDP, brengt RE100 's werelds meest invloedrijke bedrijven samen die zich inzetten voor 100% hernieuwbare energie.

"DSM is een uitstekend voorbeeld van een RE100-lid dat investeert in pragmatische en impactvolle projecten door de uitstoot van zijn activiteiten te verminderen en het elektriciteitsnet groener te maken ten voordele van lokale gemeenschappen," aldus Sam Kimmins, hoofd RE100 van The Climate Group op . "Door zijn zonneveld in Belvidere uit te breiden tot drie keer de omvang, geeft DSM een krachtige boodschap af dat de zakelijke argumenten voor hernieuwbare energie blijven groeien - en laat het bredere bedrijfsleven zien dat de overgang naar schone energie nu plaatsvindt en niet zal vertragen."

"We zijn er trots op dat we een integraal onderdeel zijn van DSM's streven naar duurzaamheid en we danken DSM voor het vertrouwen dat ze ons hebben gegeven om nog een zonneproject te ontwikkelen en te bouwen. De afgelopen jaren heeft GeoPeak Energy samengewerkt met DSM om belangrijke doelstellingen van het duurzaamheidsplan te implementeren, waaronder dit 20MW Solar Project", zegt AJ Javan, Partner van GeoPeak Energy. "Dit is een uitstekend voorbeeld van de planning en uitvoering die nodig zijn om de bouw van een complex project van deze omvang te voltooien."

Over het Zonneveld:

DSM werkte samen met GeoPeak Energy aan de ontwikkeling, engineering en bouw van deze onlangs voltooide uitbreiding van DSM's Belvidere zonneveld, waardoor de compensatie van de CO2 uitstoot van elektriciteit uit het net wordt verhoogd tot meer dan 17.400 ton per jaar.

De 20MW zonnevelden zullen jaarlijks 38.360.434 lbs CO2 verminderen, wat gelijk staat aan de CO  uitstoot van 1.962.666 gallons verbruikte benzine, het jaarlijkse elektriciteitsverbruik van 2.614 huishoudens en de koolstof die wordt vastgelegd door 20.544 acres aan Amerikaanse bossen.

De panelen maken gebruik van DSM's eigen antireflectiecoating voor het zonneglas, die de efficiëntie met wel 3% verhoogt. Deze technologie wordt al gebruikt op DSM's zonnevelden in Kingstree, South Carolina en Pune, India.

Over DSM's duurzaamheidsbeloften:
  • In 2016-2017 steeg de elektriciteit die DSM uit hernieuwbare bronnen inkocht van 8% in 2016 naar 21% in 2017.
  • Alle activiteiten van DSM, verspreid over zes continenten, stappen over op 100% duurzaam ingekochte elektriciteit, waaronder zonne-, wind- en waterkracht. DSM streeft ernaar om in 2025 50% van zijn elektriciteit te betrekken uit hernieuwbare bronnen.
  • DSM behaalde in 2017 een broeikasgasefficiëntie van 26% ten opzichte van 2008. En DSM heeft zijn energie-efficiëntie met 3% procent verbeterd sinds 2015.
Hugh Welsh

President DSM Noord-Amerika

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.