juli 1, 2020

DSM benoemt Zhou Tao (Joe) tot President DSM China

Zhou Tao (Joe) volgt Dr. Weiming Jiang per 1 juli 2020 op als President DSM China.

Shanghai, China, 1 jul 2020 09:00 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijde, op wetenschap gebaseerde onderneming op het gebied van voeding, gezondheid en  duurzaam leven, kondigde de benoeming aan van Zhou Tao (Joe) tot President van DSM China met ingang van 1 juli 2020. Joe Zhou volgt Dr. Weiming Jiang op, die DSM China sinds 2007 leidde. Dr. Jiang zal bij DSM werkzaam blijven als speciaal adviseur van de Global Co-CEO's.

Zhou Tao, President DSM China

Joe Zhou is onder meer verantwoordelijk voor het stimuleren van DSM's groei in China, het focussen op innovatie en duurzaamheid, en het versterken van een talentenpool van capabele en bekwame arbeidskrachten. Hij zal ook leiding geven aan DSM's doelgerichte, prestatiegedreven strategie en deze afstemmen op de duurzaamheidsdoelstellingen van China's 13e Vijfjarenplan en de blauwdruk 'Gezond China 2030'.

Joe Zhou trad in januari 2020 in dienst bij DSM China en heeft sindsdien nauw samengewerkt met Dr. Jiang om te zorgen voor een soepele overgang en een efficiënte inwerkperiode, onder meer door tijd door te brengen op het hoofdkantoor van DSM in Nederland en op om meer inzicht te krijgen in de gediversifieerde activiteitenportefeuille van DSM.

Geraldine Matchett en Dimitri de Vreeze, Co-CEO's van Royal DSM, verklaarden: "Joe Zhou's rijke ervaring en succesvolle staat van dienst bij het leiden van multinationals in deze markt maken hem de ideale persoon om DSM in China te leiden. Hij beschikt over alle sterke punten en capaciteiten om onze belofte om een betere wereld voor iedereen te creëren op de lokale markt waar te maken. We willen ook graag onze oprechte dank uitspreken aan Weiming Jiang voor zijn buitengewone leiderschap en bijdragen in de afgelopen 13 jaar, die een solide basis hebben gelegd voor DSM's voortdurende succes onder Joe's aanstelling."

Joe brengt een schat aan kennis en zakelijk inzicht mee vanuit zijn vorige functies, waaronder 19 jaar bij Alcatel Lucent in Australië en China. Daar bekleedde hij verschillende functies, waaronder commercieel, operationeel, strategie en algemeen management. Joe speelde een belangrijke rol bij de oprichting van een grote joint venture, Alcatel Shanghai Bell, en bleef leiding geven aan de succesvolle internationale business unit.

In 2008 trad Joe in dienst bij Eaton als China President voordat hij de verantwoordelijkheid kreeg voor regionaal leiderschap als Asia Pacific President voor de Aerospace Group. Vervolgens werd hij China President van het gecombineerde bedrijf na de overname van Cooper Industries door Eaton. Voordat hij bij DSM kwam, was hij China President bij Arconic.

Joe Zhou: "DSM heeft een unieke marktpositie als wereldwijd leider van innovatieve en duurzame oplossingen die het dagelijks leven van mensen opfleuren door middel van wetenschap. Mijn prioriteiten als China president zijn het waarmaken van DSM China's streven naar innovatie en duurzaamheid, met doelgerichte strategieën om waarde te creëren op het gebied van People, Planet en Profit voor al onze belanghebbenden. Ik ben net zo toegewijd aan het bieden van effectief leiderschap dat ons talent in staat stelt om samen onze doelen te realiseren."

Nu Dr. Weiming Jiang als Special Advisor van de Global Co-CEO's strategisch advies blijft geven over China en de Aziatisch-Pacifische markten, wil Koninklijke DSM hem bedanken voor zijn uitstekende bijdragen als DSM China President sinds 2007, toen China prioriteit kreeg als belangrijke opkomende markt. Onder leiding van Weiming Jiang groeide DSM China gestaag en breidde het zijn productportfolio aanzienlijk uit, waarmee het zijn lokale aanwezigheid vergrootte en tegelijkertijd zijn betrokkenheid bij duurzaamheid verdiepte. Onder zijn leiding bevestigde DSM tijdens de COVID-19 gezondheidscrisis zijn betrokkenheid bij China door de frontlinie in de strijd tegen de verspreiding van de pandemie actief te ondersteunen met zijn expertise op het gebied van gezondheid en voeding.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Christina Celestine

DSM Azië/Pacific
Communicatie & Externe zaken

Leslie Lin

DSM China Limited
Regionale externe communicatie-China

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.