september 24, 2020

DSM stelt nieuw lid raad van commissarissen voor

De Raad van Commissarissen van DSM draagt mevrouw Carla Mahieu voor als nieuw lid van de Raad van Commissarissen tijdens de komende AVA.

Heerlen, NL, 24 sep 2020 08:00 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijde, op wetenschap gebaseerde onderneming op het gebied van Voeding, Gezondheid en Duurzaam Leven, maakt bekend dat de Raad van Commissarissen van DSM voor de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 6 mei 2021 mevrouw Carla Mahieu voordraagt voor benoeming tot nieuw lid van de Raad van Commissarissen. Zij volgt mevrouw Pauline van der Meer Mohr op, sinds 2011 lid van de Raad van Commissarissen van DSM.

Carla Mahieu

Na 10 jaar zitting te hebben gehad in de Raad van Commissarissen van DSM zal mevrouw Van der Meer Mohr aan het einde van haar huidige termijn aftreden na de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 6 mei 2021.

Met de benoeming van mevrouw Mahieu wil de Raad van Commissarissen zijn sterke profiel op het gebied van mensen en organisatie handhaven in een internationale zakelijke omgeving en in de context van de strategie van het bedrijf in kwestie. Daarnaast zal mevrouw Mahieu de kennis en kunde van de Raad van Commissarissen op het gebied van veiligheid, digitalisering, governance, compliance en public affairs uitbreiden. Om kennis te maken met het bedrijf zal zij vanaf 30 september 2020 als waarnemer zitting nemen in de Raad van Commissarissen van DSM.

Mevrouw Mahieu (1960, Nederlandse nationaliteit) is Global Head of Human Resources en lid van de Management Board van Aegon N.V. Ze werd in 2010 benoemd tot Global Head of Human Resources en in 2016 tot lid van de Management Board. Onder haar leiding heeft zij de wereldwijde HR-functie opgezet, de wereldwijde HR-strategie ontwikkeld en deze afgestemd op de strategische richting van Aegon. Mevrouw Mahieu is tevens lid van de Raad van Commissarissen van VodafoneZiggo Group B.V. en Koninklijke BAM Groep.

Meer informatie over de voorgestelde benoeming zal worden opgenomen in de toelichting op de agenda die zal worden gepubliceerd voor de jaarlijkse Algemene Vergadering van Koninklijke DSM N.V. op woensdag 6 mei 2021.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties