mei 30, 2018

DSM koppelt broeikasgasemissiereductie aan rentetarief in nieuwe doorlopende kredietfaciliteit van € 1 miljard

DSM heeft het rentepercentage van de nieuwe doorlopende kredietfaciliteit van € 1 miljard gekoppeld aan zijn prestaties op het gebied van de reductie van broeikasgasemissies.

Heerlen, NL, 30 mei 2018 08:00 CEST

Koninklijke DSM, een wereldwijde, op wetenschap gebaseerde onderneming die actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen, maakt vandaag bekend dat het met succes een nieuwe doorlopende kredietfaciliteit van € 1 miljard heeft afgesloten die het rentetarief van deze faciliteit koppelt aan DSM's reductie van broeikasgasemissies. De overeenkomst werd gesloten met een syndicaat van 15 banken en vervangt twee bestaande doorlopende kredietfaciliteiten van in totaal €1 miljard, die aflopen in 2018 en 2020.

DSM's solar field in Kingstree (SC) US

Voor DSM is duurzaamheid een kernwaarde, een belangrijke verantwoordelijkheid en een belangrijke groeimotor. Klimaatactie ligt ten grondslag aan de benadering van duurzaamheid en het bedrijfsleven in het algemeen. Om zijn betrokkenheid bij de aanpak van klimaatverandering te onderstrepen, heeft DSM de rentevoet van deze faciliteit gekoppeld aan zijn prestaties op het gebied van de vermindering van broeikasgasemissies, bestaande uit drie prestatieverbeteringselementen: cumulatieve verbetering van de broeikasgasefficiëntie, verbetering van de energie-efficiëntie-index (EEI) en verhoging van de elektriciteit uit hernieuwbare bronnen.

Geraldine Matchett, CFO en lid van de Raad van Bestuur van DSM, licht toe: "DSM is zeer toegewijd aan het leveren van producten en oplossingen die klimaatverandering helpen tegen te gaan. Daarom ben ik blij dat onze langetermijnpartners ons hebben gesteund bij het tot stand brengen van deze innovatieve financieringsregeling, wat het belang onderstreept van duurzaamheid in alles wat we doen en dat geldt ook voor bedrijfsfinanciering."

De €1 miljard Revolving Credit Facility ondersteunt DSM's sterke liquiditeitsprofiel en is bedoeld voor algemene bedrijfsdoeleinden. De faciliteit heeft een looptijd van vijf jaar die met nog eens twee jaar kan worden verlengd. Meer informatie over DSM's duurzaamheidsprestaties is te vinden in DSM's Integrated Annual Report 2017.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Senior communicatiemanager

Vice-President Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.