september 8, 2021

DSM-vestigingen in de Chinese provincie Jiangsu tekenen als eerste groep stroomafnameovereenkomsten voor duurzame energie

De vier centrales worden een van de eerste in de provincie die op hernieuwbare energie draaien.

Shanghai, CN, 08 Sep 2021 16:00 CST, 09:00 CEST

Vandaag maakte Koninklijke DSM - een wereldwijd, doelgericht, op wetenschap gebaseerd bedrijf dat actief is op het gebied van Voeding, Gezondheid en Duurzaam Leven - bekend dat haar vier fabrieken in Jiangsu zich hebben aangesloten bij de eerste groep bedrijven in de Chinese provincie Jiangsu die Koopovereenkomsten voor Duurzame Energie hebben getekend. De vier fabrieken, die als een van de eerste in de provincie op hernieuwbare energie zullen draaien, zijn DSM Engineering Materials (Jiangsu) Co. ("Jiangyin Plant"), DSM Jiangshan Pharmaceutical (Jiangsu) Co. ("Jiangshan Plant"), DSM (Jiangsu) Biotechnology Co, Ltd ("DJB Plant"), en Biomin China Co, Ltd ("Biomin Plant"). Door deze overeenkomst liggen alle vier de vestigingen op schema om vanaf januari 2022 voor 100% op hernieuwbare energie te draaien.

Als een doelgerichte onderneming zet DSM zich in voor meer duurzaamheid door middel van een groene transformatie van al zijn productie en activiteiten. In China heeft DSM zich actief ingezet voor een groenere lokale energiestructuur. De deelname van alle vier de in Jiangsu gevestigde DSM-vestigingen aan de eerste reeks duurzame-energietransacties laat zien dat de onderneming zich sterk wil verankeren in China en wil samenwerken met lokale partners om een koolstofarme, groene toekomst te realiseren.

"China is een van DSM's belangrijkste regionale markten," aldus Joe Zhou, President van DSM China. "De groene transformatie en industriële opwaardering van het land zijn cruciaal voor DSM om onze duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken. DSM streeft ernaar om in 2030 75% van zijn wereldwijde energiebehoefte te betrekken uit hernieuwbare bronnen. De ondertekening van de Renewable Energy Power Purchase Agreement voor alle fabrieken van DSM in Jiangsu zal een belangrijke bijdrage leveren aan het bereiken van ons doel. DSM sluit zich actief aan bij het concept van groene ontwikkeling en zal nauw blijven samenwerken met al onze partners om lokale innovatiemogelijkheden te verbeteren en efficiënter gebruik te maken van energie in de hele waardeketen. We zijn vastbesloten om China te steunen bij het bereiken van de tweeledige doelstelling om de koolstofuitstoot tegen 2030 te laten pieken en tegen 2060 koolstofneutraliteit te bereiken."

De provincie Jiangsu is een belangrijk gebied voor DSM's activiteiten in China. De vier lokale fabrieken leveren belangrijke productiecapaciteit voor DSM's activiteiten op het gebied van voeding, voedingsmiddelen en dranken, en materialen. DSM wilde daarom graag deelnemen aan de opening van de duurzame elektriciteitsmarkt in Jiangsu om de energiehervorming in de regio te versnellen.

De upgrade naar hernieuwbare energie zal in september 2021 voltooid zijn in de Jiangyin-fabriek, waarmee het de tweede DSM-fabriek in China wordt die 100% hernieuwbare energie gaat produceren, na de Laiwu-fabriek in de provincie Shandong. Zelfs voordat de Renewable Energy Power Purchase Agreement werd ondertekend, was de fabriek in Jiangyin al een voorloper op het gebied van groene productie, waarbij zelf opgewekte zonne-energie werd gebruikt om hoogwaardige materialen te produceren. Zodra de upgrade is voltooid, zullen alle hoogwaardige technische materialen die door DSM China worden geleverd, worden gemaakt met behulp van 100% hernieuwbare energie.

Het initiatief voor hernieuwbare energie in Jiangsu heeft nieuwe wegen geopend naar energiebesparing en koolstofreductie in de productie, waardoor DSM duurzame groei en milieuvoordelen kan realiseren en tegelijkertijd de concurrentiepositie van de producten kan verbeteren.

Duurzaamheid is een belangrijke drijfveer voor de activiteiten van DSM. Het bedrijf werkt actief aan het bevorderen van een circulaire koolstofarme economie en streeft naar winstgevende groei terwijl het een positieve rol speelt in de wereld. Eind 2020 werd DSM's joint venture Shandong ICD High Performance Fibres Co., Ltd. de eerste DSM-vestiging in China die een Renewable Energy Power Purchase Agreement tekende en voor 100% op hernieuwbare energie draaide. In minder dan een jaar tijd zal de tweede fabriek in Jiangsu worden gebouwd die voor 100% op hernieuwbare energie zal draaien, en er zullen er nog drie volgen. Deze stappen laten zien dat DSM zich inzet om duurzame koolstofarme ontwikkeling te versnellen.

Onlangs heeft DSM toegezegd de broeikasgasemissies van zijn activiteiten in 2016 tegen 2030 te halveren, waarmee het de oorspronkelijke doelstelling van 30% reductie heeft overtroffen. DSM zal de industrie blijven leiden in groene ontwikkeling en het creëren van betere levens voor iedereen door het implementeren van productiemodellen die koolstofarm, circulair en duurzaam zijn, gebaseerd op de drie dimensies van de "People, Planet en Profit".

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Christina Celestine

DSM Azië/Pacific
Communicatie & Externe zaken

Leslie Lin

DSM China Limited
Regionale externe communicatie-China

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.