Firmenich lanceert eerste holistische duurzaamheidsmeting voor geuren:"ECOSCENT COMPASS™

FIRMENICH LAUNCHES FIRST HOLISTIC FRAGRANCE SUSTAINABILITY MEASUREMENT: ECOSCENT COMPASS™

Genève, Zwitserland, 26 juni 2018 - Firmenich lanceert met trots EcoScent Compass™, het eerste instrument in de sector dat de duurzaamheidsvoetafdruk van een geur op holistische wijze meet, van de intrinsieke groene eigenschappen tot de ecologische en sociale impact. Deze nieuwe tool is een doorbraak op het gebied van geurtransparantie en stelt bewuste consumenten in staat om weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen op basis van de samenstelling van een geur in zowel fijne geuren als lichaams- en thuisverzorgingsproducten.

"Gedreven door de groeiende trend naar een duurzamere levensstijl, eisen consumenten vandaag de dag te weten wat er in hun producten zit", zegt Armand de Villoutreys, President Perfumery & Ingredients, Firmenich. "We hebben EcoScent Compass™ ontworpen om onze parfumeurs in staat te stellen duurzaamheid volledig te integreren in hun geurcreatieproces en onze klanten een nieuw niveau van transparantie te bieden. Onze ambitie is dat het een industriestandaard wordt."

"In een maatschappij waarin kritisch consumentenonderzoek en het verlangen naar vertrouwen de nieuwe norm zijn, willen mensen producten die de biodiversiteit respecteren en een verantwoorde maatschappelijke ontwikkeling bevorderen," voegt Bérangère Magarinos-Ruchat, Global Head of Sustainability bij Firmenich, toe. "Met EcoScent Compass™ leggen we de lat hoger in onze industrie en bieden we een nieuw meetinstrument in zijn klasse om geuren vorm te geven met een blijvende positieve impact op de maatschappij en het milieu."

Bekijk hier de video voor meer informatie over EcoScent Compass™:

Elke geur wordt beoordeeld op drie pijlers en krijgt voor elke pijler een score van A tot E:

- Groene eigenschappen;

- Milieuvoetafdruk;

- Sociale impact.

De groene eigenschappen zijn gekoppeld aan de aard van de ingrediënten in de formulering van elke geur, van hun biologische afbreekbaarheid en groene chemische profiel tot hun hernieuwbaarheid en de hoeveelheid afval per kilogram.

De ecologische voetafdruk meet en rapporteert de duurzaamheid van meer dan 90% van het ingrediëntenpalet van Firmenich, waarbij rekening wordt gehouden met het klimaat, water en toxiciteit. Deze meting is gebaseerd op de eerste Ingredients Sustainability Index van Firmenich, die vorig jaar werd bekroond met de prestigieuze DuPont Global Sustainability Award.

De pijler Sociale impact meet de arbeidsomstandigheden en arbeidsnormen van alle mensen die betrokken zijn bij de toeleveringsketen van Firmenich, met inbegrip van de fabrieken van het bedrijf en die van zijn leveranciers. Het meet ook de impact op lokale gemeenschappen bij de bron van de natuurlijke ingrediënten van het bedrijf, door middel van zijn eigen programma's voor verantwoord inkopen: Naturals Together™ en Deep Roots. Met zijn diepe en brede aanwezigheid aan de bron oogst Firmenich het beste uit de natuur op de meest traceerbare, ethische en duurzame manier.

Firmenich heeft EcoScent Compass™ ontwikkeld op basis van wereldwijd erkende meetmethoden en richtlijnen, die het werk van de Europese Commissie op het gebied van Product Environmental Footprint (PEF), IFRA Guidance to 'Green' Fragrance terminology en WBCSD's sociale impactmeting voor chemische producten doorkruisen. Met EcoScent Compass™ stimuleert Firmenich proactief de duurzaamheid van geuren, in lijn met de groeiende vraag van consumenten naar toegankelijke en begrijpelijke informatie over de producten die ze kopen.

Over Firmenich

Firmenich is 's werelds grootste particuliere bedrijf in de geur- en smaakstoffenindustrie. Opgericht in 1895 in Genève, Zwitserland, heeft het veel van 's werelds bekendste parfums en smaken gecreëerd waar miljarden consumenten elke dag van genieten. De passie voor geur en smaak ligt aan de basis van het succes. Het staat bekend om zijn onderzoek en creativiteit van wereldklasse, maar ook om zijn thought leadership op het gebied van duurzaamheid en uitzonderlijke inzicht in consumententrends. Elk jaar investeert het 10% van zijn omzet in R&D, een weerspiegeling van zijn voortdurende wens om het beste dat de natuur te bieden heeft te begrijpen, te delen en te sublimeren. Firmenich had eind juni 2017 een jaaromzet van 3,34 miljard Zwitserse frank.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.