oktober 18, 2021

dsm-firmenich werkt samen met Zerion Pharma a/s om superieure patiëntgerichte cannabinoïdenformuleringen te ontsluiten

dsm-firmenich kondigt met trots zijn strategische partnerschap aan met Zerion Pharma, om een nieuw tijdperk in cannabinoïde-innovatie in te luiden.

Innovatiediensten Farmaceutische oplossingen Toepassing en technische diensten

Kaiseraugst (Zwitserland), Heerlen (Nederland)

dsm-firmenich, innovators in gezondheid, voeding en schoonheid, kondigt vandaag zijn exclusieve samenwerking aan met ZERION Pharma A/S ("ZERION") om een nieuw tijdperk in cannabinoïde-innovatie te ontsluiten dat zich richt op formuleringen waarbij de patiënt centraal staat. Het partnerschap geeft dsm-firmenich wereldwijd toegang tot de unieke, baanbrekende Dispersome® technologie van ZERION A/S, ontwikkeld met als doel de biologische beschikbaarheid van orale cannabidiol (CBD) aanzienlijk te verhogen in vergelijking met commercieel verkrijgbare CBD-oliën. De samenwerking zal niet alleen een nieuwe generatie van patiëntgerichte cannabinoïde therapieën inspireren, maar het versterkt ook de ongeëvenaarde end-to-end capaciteiten van dsm-firmenich in de veelbelovende cannabinoïde sector.

De beperkte orale biologische beschikbaarheid van cannabinoïde moleculen, zoals CBD, is een bekende barrière voor het ontsluiten van hun volledige potentieel. De nieuwe samenwerking tussen dsm-firmenich en ZERION A/S zal daar verandering in brengen doordat het gerenommeerde formuleringsdeskundigencentrum van dsm-firmenich exclusieve toegang krijgt tot de geavanceerde Dispersome® technologie van ZERION A/S. De IP-beschermde technologie heeft het mogelijk gemaakt CBD-formuleringen te maken met een drie tot vier keer hogere drugbelasting in vergelijking met bestaande commerciële producten.

Dr. Zdravka Misic, Innovatiemanager dsm-firmenich, opmerkingen: "Vanaf het allereerste begin van onze reis met cannabinoïden heeft de patiënt altijd voorop gestaan. Op dit moment moeten te veel patiënten grote hoeveelheden CBD in olie toedienen om een positief therapeutisch resultaat te bereiken. Met onze formuleringsexpertise en de innovatieve technologie van ZERION A/S, , zijn we er echter in geslaagd om een optimale balans te bereiken tussen API-belasting, fysische en chemische stabiliteit en CBD-farmacokinetisch profiel - en daarmee de toepasbaarheid van de molecule voor meer patiëntgerichte oplossingen te verbeteren."

Kelsey Achenbach, Senior Director Pharma and Medical Nutrition, dsm-firmenich, geeft commentaar: "We zijn gepassioneerd over het overwinnen van hindernissen voor innovatie op het gebied van cannabinoïden en zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de volgende baanbrekende therapie te inspireren. Onze samenwerking met ZERION A/S is de nieuwste pijler in een uitgebreid ecosysteem van belangrijke partnerschappen, geselecteerd om ons aanbod op de farmaceutische cannabinoïdenmarkt te vergroten. Ondersteund door sterke samenwerkingsverbanden, zoals ZERION A/S en Brains Bioceutical, producent van hoogwaardige cannabinoïden van farmaceutische kwaliteit, kunnen we klanten ondersteunen in elk stadium van de ontwikkeling van medicijnen. In de toekomst zullen we ons unieke netwerk van partnerschappen blijven uitbreiden om het onderzoek naar cannabinoïden te bevorderen en uiteindelijk de toegang tot meer patiëntgerichte therapieën wereldwijd te vergroten."

dsm-firmenich heeft plannen bevestigd voor een farmacokinetisch onderzoek vanaf 2024, om de biologische beschikbaarheid te evalueren van zijn nieuwe, THC-vrije, GMP-gecertificeerde CBD-formuleringen van farmaceutische kwaliteit, ontwikkeld met behulp van de Dispersome® technologie bij patiënten. Uiteindelijk heeft de CBD-formulering van de volgende generatie van het bedrijf het potentieel om mogelijkheden te creëren voor nieuwe klinische onderzoeken in een aantal therapeutische gebieden, waaronder ziekten van het centrale zenuwstelsel (CZS), pijnstoornissen, stemmingsstoornissen, hersengezondheid, kanker en meer - waar cannabinoïden al een aanzienlijk potentieel aantonen.

Je kunt hier meer te weten komen over dsm-firmenich's nieuwe generatie actieve cannabinoïde ingrediënten en formuleringen .

Over dsm-firmenich

Als innovators op het gebied van voeding, gezondheid en schoonheid, bedenkt, produceert en combineert dsm-firmenich essentiële voedingsstoffen, smaken en geuren om de groeiende wereldbevolking te laten gedijen. Met ons uitgebreide assortiment oplossingen, met natuurlijke en hernieuwbare ingrediënten en gerenommeerde capaciteiten op het gebied van wetenschap en technologie, werken we aan het creëren van wat essentieel is voor het leven, wat wenselijk is voor consumenten en wat duurzamer is voor de planeet. dsm-firmenich is een Zwitsers-Nederlands bedrijf, genoteerd aan Euronext Amsterdam, met activiteiten in bijna 60 landen en een omzet van meer dan € 12 miljard. Met een divers, wereldwijd team van bijna 30.000 medewerkers brengen we vooruitgang tot leven™, elke dag, overal, voor miljarden mensen.

Over ZERION Pharma A/S

ZERION A/S ontwikkelt zijn eigen geneesmiddelformuleringen en biedt zijn Dispersome® technologieplatform aan gevestigde farmaceutische bedrijven aan om hun uitdagende problemen met de oplosbaarheid van geneesmiddelen op te lossen. Door de technologie van ZERION toe te passen, kan de oplosbaarheid van slecht oplosbare verbindingen sterk worden verbeterd, waardoor hun orale biologische beschikbaarheid en daarmee de therapeutische resultaten voor de patiënten verbeteren.

ZERION A/S werd in 2019 opgericht als spin-out van de Universiteit van Kopenhagen op basis van bijna tien jaar onderzoek.

dsm-firmenich Farmaceutische Oplossingen

BDB Agentschap

Eleanor Tarling

Beleggers

dsm-firmenich Farmaceutische Oplossingen

Toekomstgerichte uitspraken

Dit persbericht kan toekomstgerichte uitspraken bevatten met betrekking tot de toekomstige (financiële) prestaties en positie van dsm-firmenich. Dergelijke verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen, schattingen en projecties van dsm-firmenich en informatie waarover het bedrijf op dit moment beschikt. dsm-firmenich waarschuwt lezers dat dergelijke verklaringen bepaalde risico's en onzekerheden met zich meebrengen die moeilijk te voorspellen zijn en daarom moet worden begrepen dat vele factoren ertoe kunnen leiden dat de werkelijke prestaties en positie wezenlijk verschillen van deze verklaringen. dsm-firmenich heeft geen verplichting om de verklaringen in dit persbericht bij te werken, tenzij dit wettelijk verplicht is. De Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert boven andere taalversies.

Hoe kunnen we je helpen?

• Nieuw productconcept

Heb je een idee voor je volgende project of baanbrekende innovatie? Laten we de koppen bij elkaar steken.

• Monsteraanvraag

Geloof ons niet op ons woord. Ontdek hoe onze oplossingen uw productontwikkeling kunnen ondersteunen.

• Offerteaanvraag

Vertel ons over uw projectbehoeften. We maken een offerte op maat.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.