augustus 31, 2011

DSM en Sinochem Groep richten wereldwijde joint venture op tegen infectiemiddelen

Sinochem Group heeft een belang van 50% genomen in DSM Anti-Infectives voor een totale contante vergoeding van €210 miljoen op kas- en schuldenvrije basis met 1 januari 2011 als ingangsdatum.

Heerlen, NL, 31 Aug 2011 11:45 CEST

Koninklijke DSM, de wereldwijde onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences, maakt vandaag bekend dat het voor zijn businessgroep DSM Anti-Infectives een 50/50 wereldwijde joint venture is aangegaan met Sinochem Group. Alle reglementaire goedkeuringen en gebruikelijke toestemmingen van mededingingsautoriteiten zijn ontvangen. De overeenkomst voor de oprichting van de joint venture werd aangekondigd in december 2010.

Als onderdeel van de overeenkomst om de joint venture te vormen, heeft Sinochem Group een 50% aandelenbelang genomen in de businessgroep voor een totale contante vergoeding van €210 miljoen op kas- en schuldenvrije basis met 1 januari 2011 als ingangsdatum. Sinochem Group en DSM delen op 50/50 basis de in- en uitgaande kasstromen van DSM Anti-Infectives vanaf die datum. Per saldo zal DSM als gevolg van deze transactie in het derde kwartaal van 2011 een boekwinst van ongeveer €45 miljoen na belastingen rapporteren als bijzondere post.

Het hoofdkantoor van de joint venture komt in Hongkong. De huidige medewerkers van DSM Anti-Infectives, in totaal ongeveer 2.000 mensen wereldwijd, maken deel uit van de nieuwe groep, die DSM Sinochem Pharmaceuticals Limited gaat heten. De joint venture omvat alle huidige DSM Anti-Infectives activiteiten over de hele wereld.

Stefan Doboczky, lid van de Raad van Bestuur van Koninklijke DSM en CEO van DSM Sinochem Pharmaceuticals, gaf commentaar: "De oprichting van deze joint venture met Sinochem is volledig in lijn met DSM's strategie voor zijn farmacluster: waarde creëren via partnerships, maar versterkt ook DSM's positie in China. De combinatie van DSM's sterke mondiale marktpositie in anti-infectiva en Sinochem's aanzienlijke mondiale marktcapaciteit biedt opwindende toekomstige groeimogelijkheden door gecombineerde technologieën en toegang tot klanten, met name in de snel groeiende Aziatische economieën."

Pan Zhengyi, Vice President van Sinochem Group, zei: "De oprichting van DSM Sinochem Pharmaceuticals Limited zal de toepassing van zijn innovatieve biotechnologische kennis versnellen om zijn activiteiten te verbeteren en te transformeren, zodat het zijn wereldwijde leidende positie op het gebied van anti-infectiva kan consolideren en versterken. Tegelijkertijd zijn we ervan overtuigd dat dit een zeer positieve stap is voor Sinochem en DSM in hun respectieve ambitie om biotechnologie breed toe te passen, om de menselijke gezondheid te helpen bevorderen met milieuvriendelijke processens."

Beide bedrijven zijn ervan overtuigd dat ze samen beter in staat zullen zijn om zowel de omzet als de winst te vergroten door de groeikansen in China en andere snelgroeiende economieën te benutten, door DSM's eigen technologiepositie en wereldwijde productievoetafdruk te combineren met Sinochem's sterke positie in zijn kernactiviteiten en Sinochem's wereldwijde groeiambitie in de bio-industrie.

Organisatie en beheer

De huidige wereldwijde organisatie en het management van DSM Anti-Infectives zullen de ruggengraat vormen van de organisatie en het management van DSM Sinochem Pharmaceuticals. De klantgerichte structuur van DSM Anti-Infectives met full service units in Latijns-Amerika, Europa, Egypte, India en China zal de basis vormen voor de dienstverlening aan de klanten van DSM Sinochem Pharmaceuticals. De raad van bestuur van DSM Sinochem Pharmaceuticals bestaat uit zes leden van wie er drie worden benoemd door DSM en drie door Sinochem.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.