december 4, 2013

Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health kent Dean's Medal toe aan Koninklijke DSM N.V.

De prijs erkent DSM's wereldwijde leiderschap in inspanningen om voedselonzekerheid te verminderen, verborgen honger te voorkomen en duurzame ontwikkeling in lage-inkomenslanden te bevorderen.

Heerlen, NL, 04 Dec 2013 17:15 CET

Michael J. Klag, MD, MPH, decaan van de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, heeft de Dean's Medal - de hoogste eer van de school - toegekend aan Koninklijke DSM N.V. als erkenning voor haar wereldwijde leiderschap in inspanningen om voedselonzekerheid te verminderen, verborgen honger te voorkomen en duurzame ontwikkeling in lage-inkomenslanden te bevorderen.

De Dean's Medal erkent belangrijke bijdragen op het gebied van de volksgezondheid. Dit is de eerste keer dat de medaille een organisatie zal eren in plaats van een individu. Stephan Tanda, lid van de Raad van Bestuur van DSM en verantwoordelijk voor voeding, nam op 3 december 2013 namens DSM de Dean's Medal in ontvangst op de Bloomberg School of Public Health in Baltimore, Md., tijdens een viering ter gelegenheid van de 100e verjaardag van de ontdekking van vitamines.

Koninklijke DSM is een wereldwijd, op wetenschap gebaseerd bedrijf dat actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen en is wereldwijd marktleider op het gebied van micronutriënten. In de afgelopen tien jaar heeft DSM zich onderscheiden door haar steun aan Sight and Life, een wereldwijde humanitaire organisatie die zich inzet voor het voorkomen van verborgen honger (tekorten aan micronutriënten) door middel van belangenbehartiging, technische ondersteuning, voorlichting en samenwerking met gouvernementele en niet-gouvernementele organisaties. DSM werkt samen met het World Food Programme van de Verenigde Naties om de gevolgen van voedselonzekerheid en verborgen honger te verminderen en werkt ook samen met World Vision om het aantal kinderen onder de 165 miljoen kinderen onder de 5 jaar te verminderen.

DSM heeft een langdurige samenwerking met het Johns Hopkins Center in Human Nutrition bij het ondersteunen van interventiestudies ter voorkoming van tekorten aan micronutriënten bij vrouwen en kinderen in Zuid-Azië, het bieden van overzeese stageplaatsen voor masterstudenten en het toekennen van beurzen voor promotieonderzoek binnen de afdeling International Health ter bevordering van de preventie van ondervoeding in ontwikkelingslanden.

"Ik ben er trots op de verborgen honger en ondervoeding Dean's Medal aan DSM toe te kennen als erkenning voor de wereldwijde dienstverlening van het bedrijf aan de volksgezondheid en de mensheid," zei Klag. "DSM is al vele jaren een onschatbare en betrouwbare partner in onderzoek en in de toewijding aan een sterkere wetenschap in menselijke voeding. We kijken uit naar een mooie toekomst van samenwerking om tekorten aan micronutriënten over de hele wereld te voorkomen in de komende jaren." Bij het in ontvangst nemen van de prijs namens DSM zei Tanda: "Wij zetten ons in voor het ontwikkelen en leveren van innovatieve voedingsoplossingen voor volksgezondheidsproblemen zoals verborgen honger en ondervoeding, en zijn daarom ongelooflijk vereerd om de Dean's Medial te ontvangen van zo'n prestigieuze organisatie."

Tijdens hetzelfde evenement werd Klaus Kraemer, PhD benoemd tot Adjunct Associate Professor op de afdeling Internationale Gezondheid, als erkenning voor zijn academische en wetenschappelijke bijdragen aan de aanpak van het wereldwijde volksgezondheidsprobleem van tekorten aan micronutriënten in ontwikkelingslanden. Dr. Kraemer is momenteel directeur van Sight and Life, de humanitaire voedingsdenktank van DSM. Geïnspireerd door een visie van een wereld zonder ondervoeding, helpt Sight and Life de levens van de meest kwetsbare bevolkingsgroepen ter wereld te verbeteren. Het doet dit door innovaties te ondersteunen die gericht zijn op het uitroeien van ondervoeding, onderzoek te bevorderen, beste praktijken te delen en steun te mobiliseren.

Previous recipients of the Dean’s Medal include Sid Lerner, Chairman of the Monday Campaigns; Suzanne and Bob Wright, the founders of Autism Speaks; William Foege, MD, MPH, celebrated epidemiologist and physician instrumental in smallpox eradication; Richard Besser, MD, health and medical editor for ABC News; Richard Horton, editor of The Lancet; Pulitzer Prize-winning author David Oshinsky; David Heymann, MD, Assistant Director-General for Health Security Environment and Representative of the Director-General for Polio Eradication at the World Health Organization; Sam Thier, MD, President, Institute of Medicine, National Academy of Sciences; HRH Princess Maha Chakri Sirindhorn of Thailand; Carol Bellamy, Executive Director, UNICEF; Anthony Fauci, MD, director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases; and Alfred Sommer, Dean Emeritus, Bloomberg School of Public Health.

Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health

Als toonaangevende internationale autoriteit op het gebied van de volksgezondheid zet de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health zich in voor het beschermen van de gezondheid en het redden van levens. Elke dag werkt de Bloomberg School eraan om miljoenen mensen te behoeden voor ziekten en verwondingen door baanbrekend onderzoek te doen, haar kennis en expertise in het veld in te zetten en de wetenschappers en praktijkmensen van morgen op te leiden in de wereldwijde verdediging van het menselijk leven. De Bloomberg School of Public Health, opgericht in 1916 als onderdeel van de Johns Hopkins University, is 's werelds oudste en grootste onafhankelijke school voor volksgezondheid.

Zicht en leven - een wereld zonder ondervoeding

Sight and Life is de denktank voor humanitaire voeding van DSM, een wereldwijd wetenschappelijk bedrijf dat actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen. Geïnspireerd door een visie van een wereld zonder ondervoeding, helpt Sight and Life de levens van de meest kwetsbare bevolkingsgroepen ter wereld te verbeteren. Het doet dit door innovaties te ondersteunen die gericht zijn op het uitroeien van ondervoeding, en het bevordert onderzoek, deelt beste praktijken en mobiliseert steun.

Senior communicatiemanager

Vice-voorzitter Investeerdersrelaties

Mediarelaties

Investeerdersrelaties

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.