februari 16, 2017

POET-DSM plant on-site enzymproductiefaciliteit op Project Liberty

De fabriek heeft een conversiesnelheid van 70 gallon per ton bereikt en POET-DSM Advanced Biofuels gaat nu een on-site enzymproductiefaciliteit bouwen in Emmetsburg, Iowa, in afwachting van de goedkeuring van de staat en de lokale autoriteiten.

Heerlen, NL, 6 Feb 2017 15:00 CET

De fabriek heeft een conversiesnelheid van 70 gallon per ton bereikt

POET-DSM Advanced Biofuels gaat een on-site enzymfabriek (OSM) bouwen in Emmetsburg, Iowa, in afwachting van goedkeuring door de staat en de lokale autoriteiten.

De faciliteit wordt geïntegreerd in het technologiepakket van Project Liberty en kan worden toegepast in toekomstige faciliteiten. Voor het Liberty-project zal het OSM enzymen rechtstreeks in het Liberty-productieproces pompen, zonder dat verwerking achteraf, stabilisatoren en andere chemicaliën nodig zijn die nodig zijn voor enzymtransport.

Nieuwe enzymen ontwikkeld door DSM zullen naar verwachting ook de effectiviteit van het enzymmengsel verbeteren, waardoor de kosten van het proces verder zullen dalen. CRB heeft het contract gekregen voor het ontwerp, de engineering en het bouwmanagement. Het basisontwerp is voltooid en de bouw zal naar verwachting aan het eind van de lente of het begin van de zomer beginnen.

Project Liberty is een cellulose-ethanolfabriek die maïskolven, bladeren, kaf en wat stengels gebruikt om hernieuwbare biobrandstof te produceren. De afgelopen 18 maanden zijn er aanzienlijke verbeteringen aangebracht aan het ontwerp van de fabriek en zijn er verdere investeringen gedaan om de opbrengst te verbeteren en het proces consistenter en betrouwbaarder te maken. De faciliteit produceert nu 70 gallons per ton droge biomassa, wat dicht bij de beoogde omzettingssnelheid ligt, en bevindt zich momenteel in een opstartfase.

"Enzymen voor cellulose-ethanol zijn de afgelopen jaren enorm verbeterd en dit is opnieuw een sprong voorwaarts die onze partner DSM heeft gemaakt, zowel qua kosten als prestaties," aldus Jeff Lautt, president en COO van POET. "Het zal een waardevolle aanvulling zijn op POET-DSM's geïntegreerde licentiepakket."

"We hebben de afgelopen maanden een aantal belangrijke productiedrempels bereikt. Dit geeft ons het vertrouwen om naar dit volgende niveau van technologieontwikkeling te gaan," aldus Atul Thakrar, President DSM Bio-based Products & Services. "Het opstarten en opstarten van Project Liberty heeft waardevolle ervaring opgeleverd voor het ontwikkelen van een kosteneffectief proces dat overal in de VS en de wereld kan worden toegepast."

Over POET-DSM Advanced Biofuels, LLC

POET-DSM Advanced Biofuels, LLC, is een 50/50 joint venture tussen Koninklijke DSM en POET, LLC. Het bedrijf is gevestigd in Sioux Falls, South Dakota, en is een samenwerkingsverband van twee innovators die een sleutel bieden tot het ontsluiten van de mogelijkheid om maïsafval om te zetten in cellulose bio-ethanol. De joint venture is gebouwd op de sterke punten van beide bedrijven en heeft een cruciale missie: om cellulose bio-ethanol concurrerend te maken met maïs bio-ethanol, de meest concurrerende hernieuwbare vloeibare transportbrandstof op de Amerikaanse markt van dit moment. POET-DSM Advanced Biofuels maakt gebruik van de diepgaande expertise en ervaring van POET en DSM op verschillende gebieden van om cellulosehoudende biomassa om te zetten in bio-ethanol. POET-DSM Advanced Biofuels heeft zijn eerste fabriek op commerciële schaal gebouwd in Emmetsburg, Iowa, in samenwerking met POET Biorefining - Emmetsburg. Op basis van deze fabriek is de JV van plan om wereldwijd een licentie te verlenen voor een geïntegreerd technologiepakket voor de omzetting van maïsafval in cellulose bio-ethanol.

Over POET

POET, een van de grootste ethanolproducenten ter wereld, is toonaangevend op het gebied van bioraffinage dankzij zijn efficiënte, verticaal geïntegreerde productiebenadering. Het 29 jaar oude bedrijf heeft een productiecapaciteit van meer dan 1,75 miljard gallon ethanol en 9 miljard pond eiwitrijk diervoeder per jaar vanuit zijn netwerk van 28 productiefaciliteiten. POET exploiteert via zijn joint venture met DSM een cellulose-ethanolfabriek op commerciële schaal in Emmetsburg, Iowa.

Hugh Welsh

President DSM Noord-Amerika

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.